Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wachtwoord sleutelring wijzigen  (gelezen 2443 keer)

BertvdP

  • Gast
wachtwoord sleutelring wijzigen
« Gepost op: 2008/02/19, 11:36:16 »
Als mijn login-wachtwoord hetzelfde is als het wachtwoord van mijn sleutelring, dan hoef ik dit niet opnieuw in te voeren om de sleutelring te openen; blijkbaar wordt dit dan meteen bij het inloggen doorgegeven. Maar als ik mijn login-wachtwoord wijzig, verandert het wachtwoord van de sleutelring niet mee.. Is er een manier om dit te wijzigen, zonder een nieuwe sleutelring aan te maken?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
wachtwoord sleutelring wijzigen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/19, 12:07:10 »
Locaties - Persoonlijke map
werkbalk: Beeld - Verborgen bestanden weergeven
surf naar: .gnome2/keyrings
hernoem login.keyring in loginx.keyringx  (dus niet weggooien, je weet maar nooit)

Herstart je computer.

Helpt dit?

BertvdP

  • Gast
wachtwoord sleutelring wijzigen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/19, 12:27:00 »
Citaat van: pjotr123
.gnome2/keyrings
hernoem login.keyring in loginx.keyringx
Herstart je computer.
Dank voor je antwoord.
Sinds wanneer starten wij Linux-systemen opnieuw op voor dit soort dingen ? :-) OK, uitloggen en weer inloggen dan.
Hiermee gooi ik effectief mijn sleutelring weg, waarna ik weer een nieuwe kan opbouwen. Dit kan, maar ik hoopte eenvoudig de bestaande ring opnieuw te kunnen versleutelen met mijn nieuwe wachtwoord. De gnome-keyring-manager biedt deze mogelijkheid zo op het eerste gezicht niet, en is helaas ook nauwelijks gedocumenteerd.
Iemand nog een ander idee?

Offline vanadium

  • Lid
wachtwoord sleutelring wijzigen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/19, 12:29:08 »
Hoe onwaarschijnlijk het ook lijkt, maar ik vrees inderdaad dat de door Pjotr aangegeven werkwijze tot op heden de enige mogelijkheid is. er is geen voorziening om een paswoord te wijzigen.

Offline lizardman

  • Lid
wachtwoord sleutelring wijzigen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/19, 20:44:46 »
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

BertvdP

  • Gast
wachtwoord sleutelring wijzigen
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/19, 21:50:21 »
Citaat van: lizardman
zou dit iets kunnen zijn?
http://mexpolk.wordpress.com/2008/02/06/ubuntu-change-default-keyring-password/
Dank je! De omschrijving zegt dat het een front-end voor gpg is, ik had nog wel in die richting gezocht, maar was te lui om die manual helemaal te lezen (> 2900 regels) voordat ik wist of dat wel was wat ik nodig had. Dit doet inderdaad wat het standaard gnome tool niet doet, terwijl ze blijkbaar allebei onder de motorkap gpg gebruiken.