Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hibernation met uswsusp (wordt ook µswsusp of suspend genoemd)  (gelezen 1221 keer)

Offline JJRabbit

• Lid
In Ubuntu 7.10 heb ik via Synaptic het programma "uswsusp" geinstalleerd, het lukt me alleen niet dit aan de praat te krijgen. Tijdens de installatie kreeg ik de volgende foutmelding:

Na het klikken op help verscheen dit venster:

In eerste instantie dacht ik dat ik later de locatie van de swap file gewoon kon opgeven in het configuratiebestand: /etc/uswsusp.conf
Het vreemde is dat er bij "resume device" al de goede UUID van de swap stond. Bij het uitvoeren van /sbin/s2disk kreeg ik de melding: s2disk: Could not lock myself. Reason: Cannot allocate memoryIk dacht misschien moet het als superuser, dus heb ik het nog een keer geprobeerd met: sudo /sbin/s2disk.
S2disk geeft nu de melding:
s2disk: Could not stat the resume device file. Reason: No such file or directoryDaarna heb ik de UUID vervangen door de locatie van de swap: /dev/sdb3 en nog een keer s2disk gestart.
Het resultaat is een zwart scherm met witte letters die het volgende vermelden: Looking for splash system...none
s2disk: snapshotting system
Daarna heb ik 10 minuten gewacht, er was geen verandering dus heb ik de computer opnieuw opgestart.

Is er iemand die me kan helpen hibernation te laten werken?

Offline siegi

• Lid
Hibernation met uswsusp (wordt ook µswsusp of suspend genoemd)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/15, 21:25:55 »
Probeer eens.
sudo dpkg-reconfigure uswsusp

Offline JJRabbit

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/15, 21:56:41 »
Ok, gedaan.

Hierna s2disk uitgevoerd. Het scherm werd zwart, er stond met witte letters:
s2disk: snapshotting systemNa 10 minuten leek er nog niets gebeurd te zijn dus heb ik de computer uitgezet.

Nu ik de computer heb opgestart krijg ik een melding 'kernel panic' en ubuntu start niet meer op zelfs niet in de veilige modus (ik typ dit bericht vanuit windows).

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/15, 22:24:57 »
Welke kernel panic krijg je? Lijkt raar dat dit gevolg zou zijn van uswsusp normaal schrijft hij gewoon de image weg naar de swap partitie.

Offline JJRabbit

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/15, 22:41:45 »
[1.816000] Kernel panic - not syncing: No init found. Try passing
init=option to kernel.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/15, 22:44:25 »
tijdens dpkg-reconfigure voert hij update-initramfs uit. Heb je dit misschien onderbroken? Anders zou ik het niet weten.

Offline JJRabbit

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/15, 23:13:14 »
Hoe kan ik m'n bestanden redden met de LiveCD? Ik heb niet de goede 'permissions' om m'n bestanden op de linux partitie te openen.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/15, 23:51:30 »
gksudo nautilus.

Offline JJRabbit

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/16, 00:23:15 »
De harde schijven staan nu niet meer in nautilus vermeld. En na gksudo wordt niet om een wachtwoord gevraagd.

Edit: opgelost, ik heb het adres vanuit de standaard nautilus overgenomen