Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CompizConfig Settings manager - kan niets aan- of uitvinken  (gelezen 1068 keer)

CompizConfig Settings manager - kan niets aan- of uitvinken
« Gepost op: 2008/02/15, 19:25:07 »
Nu heb ik eindelijk mijn Nvidia-kaartje aan de praat met de restricted driver. Erg mooi al die visuele effecten. Maar... Als ik probeer een instelling te wijzigen met de CompizConfig Settings manager dan lukt dat niet. Ik kan geen checkboxen aan- of uitvinken. Als ik het programma geinstalleerd heb staat bij Uiterlijk voorkeuren -> visuele effecten de optie 'aangepast'. Die kan ik aanklikken, maar dat wordt niet opgeslagen. Als ik opnieuw kijk staat ' ie weer op 'Extra'. Ik zou graag verder stoeien met Compiz, maar hoe? Hellup!

« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/15, 21:26:27 »
Je kan bij Systeem-->Voorkeuren-->Advanced Desktop Effects Settings niets veranderen? dat is wel vreemd.
Ik heb bijvoorbeeld de desktop cube en rotate cube eerst ingeschakeld als de desktopwall ingeschakeld is doet het switchen tussen extra en aangepast bij mij ook niet en ook de cube niet.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/15, 22:04:27 »
Ik ben er al uit. Bij voorkeuren -> lijst plugins het vinkje bij plugins automatisch sorteren aanzetten... Dan werkt het wel. De kubus krijg ik overigens niet aan de praat... Als ik druk zie ik wel een kubus-achtige animatie bij het switchen naar een andere desktop. Hoe ik de kubus tevoorschijn tover is me nog niet duidelijk.

« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/15, 22:32:25 »
Citaat van: Hoekb03
Ik ben er al uit. Bij voorkeuren -> lijst plugins het vinkje bij plugins automatisch sorteren aanzetten... Dan werkt het wel. De kubus krijg ik overigens niet aan de praat... Als ik druk zie ik wel een kubus-achtige animatie bij het switchen naar een andere desktop. Hoe ik de kubus tevoorschijn tover is me nog niet duidelijk.
hou ctr alt ingedruket en sleep met je buroblad
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/15, 22:36:06 »
De kubus kan je draaien door je scroll wieltje van de muis ingedrukt te houden op een plek op de desktop en dan je muis bewegen. Bij de optie desktop caps kan je nog een plaatje op de boven en onderzijde van de kubus zetten. De toetsen combinatie voor een en ander weet ik niet, zal ongetwijfeld ergens op het forum of internet staan.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/16, 11:34:13 »
Hartelijk dank! Soms is het even zoeken... Ben lekker aan het spelen met de kubus nu!