Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Terminal emulatie  (gelezen 569 keer)

tomos

• Gast
Terminal emulatie
« Gepost op: 2008/02/15, 15:04:44 »
Wie kan mij helpen?

In het verleden werkte ik met een XP Pro Pc hierop was van Ericom het pakket Powerterm geïnstalleerd, dit is een zeer gebruiksvriendelijke term emulator.  Via 't IP adres connectie maken met een Unix machine waar een Business Basic pakket op draait.

Nu ben ik over naar Ubuntu Versie 7.10 , heb van de Ericom site de Linux variant van Powerterm gedownload. Krijg deze echter met geen mogelijk geïnstalleerd. Wie kent een soortgelijk pakket wat wel te installeren is onder Ubuntu en wat ook werkt

(In Powerterm zijn bijv ook de functietoetsen zelf te definiëren iets wat ik wel echt nodig heb.

Wie reageert ?????????????

Terminal emulatie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/15, 15:13:21 »
powerterm is wel te installeren onder ubuntu, ik zie er toch staan: ..., ..., debian, ... and other major distributions...
dus zou hij het gewoon moeten doen...
waarschijnlijk is het een tar die ge nog zelf moet compileren...kijk eens in de map van powerterm of er een install of readme inzit...zoniet, zoek eens achter "makefile", zoja, laat dan iets weten, dan kunnen we hiermee wel verder...

tomos

• Gast
Terminal emulatie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/18, 11:14:31 »
Dank voor je reply
't is een .sh file en je wordt gebombadeerd met foutmeldingen. Als newby loop ik echt vast.
http://www.ericom.com/pdl.asp