Ik heb twee vragen over xubuntu (die ik wel kreeg opgelost in ubuntu)
Ik kan geen root taak uitvoeren in een ander menu. Bij ubuntu kun ik dan inloggen als root user, terwijl ik niet in het root account zat. Deze optie vind ik niet bij xubuntu (xfce).
Dit is handig want ik wilde mijn foto's van mijn HP camera op de laptop zetten, steek dat ding erin en wauw xubuntu vind hem meteen met goede type nummer!!! Bij windows moest ik eerst software van HP instaleren voordat die het deed!
Alleen zegt die dan, dat ik die taak niet kan uitvoeren, omdat die deze niet kan mounten. Dit doet die zonder problemen in het root account. Maar het is lastig om steeds te moeten wisselen van account.
Verder als ik sudo gebruik en het wachtwoord intyp dan doet hij het ook niet in het ander account.
Tweede vraagje is de command van verschillende programma's en de locatie van icoontjes.
Ik wil launcher's op het panel zetten, naast die van firefox. Maar ik kan niet zien welk command ik moet gebruiken voor welk programma. En waar de locatie is van het icoontje. Van Gaim ben ik al achter, dat is gewoon gaim. Maar achter de volgende kom ik niet:
- abi word
- terminal
- thunderbird mail
- thunar
Bij gnome kom ik dat zien via rechtermuis knop in het menu, dat werkt niet bij xfce.