Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: CygWin/XDMCP-sessie naar Dapper geeft kale desktop  (gelezen 573 keer)

Vunzz

• Gast
CygWin/XDMCP-sessie naar Dapper geeft kale desktop
« Gepost op: 2006/07/16, 13:38:34 »
Ik heb Dapper op een X86 bak draaien. Ik wil deze machine graag beheren/bedienen vanaf een WinXP bak.
Daar zijn natuurlijk 100 manieren voor, zoals VNC (traag), maar ik wil het nu eens proberen d.m.v. CygWin.

Als ik op de XP-machine %CYGWIN_ROOT%\usr\X11R6\bin\startxdmcp.bat draai, dan krijg ik netjes een (mooi grafisch) Ubuntu inlogscherm voor m'n neus, eigenlijk precies alsof ik lokaal werk. Als ik vervolgens echter inlog, krijg ik een volledig kale desktop. Alleen de standaard bordeauxrode achtergrond en geen shortcuts of taskbar.

Als ik op de Ubuntu-machine een XDMCP-sessie naar de machine zelf start krijg ik wel een volwaardige desktop.

Ik heb in gdm.conf onder her kopje [xdmcp] als enable=true gezet, maar dat heeft ook niets uitgehaald.

Iemand een idee hoe ik verder moet?

Vunzz

• Gast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/16, 13:56:38 »
Na nog maar eens een Googlen op weer andere termen heb ik het probleem getackled:

Alhoewel XWin.exe in de uitzonderingenlijst van de XP firewall staat, is het toch de XP firewall die in de weg zit.

jpjacobs

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/16, 14:05:35 »
heb ik ook ooit gebruikt, maar ik vond het nogal overblazen om enkel voor en xserver de hele cygwin omgeving te installeren.
Nu heb ik XMing gevonden, dat is enkel Xserver (voor windows natuurlijk), werkt samen met putty. Werkt echt vlot en goed.
http://sourceforge.net/projects/xming
groeten,
JP