Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: sync software  (gelezen 720 keer)

Offline juup

• Lid
sync software
« Gepost op: 2008/02/13, 16:37:54 »
Beste lezer
Bij de kringloper kocht ik een SHARP personal organiser (model ZQ-750M)
Er zit ook een data-sync kabel bij voor op de compoort.
Heeft Ubuntu voor daar ook een datasoftware programma voor?
Via,toepassingen Installere en verwijderen, heb ik gezocht op 'sync' en wat dingetjes geprobeerd maar niets doet het via de compoort.
Of zou ik een verloopstekkertje naar USB2 moeten kopen?
Ik draai op 7.10
groete groet
Juup

sync software
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/13, 19:39:46 »
Het zou toch mogelijk moeten zijn om je com poort aan te sturen, in het dos tijdperk ging het ook. Ik zou niet een twee drie weten hoe je dit moet doen, misschien met C+ of Qt. Helaas heb ik geen ervaring met programmeren.
Op de site van Sharp stond nog wel een handleiding en dat je voor de verbinding PC Organiser software moest hebben,waarschijnlijk Windows, hierbij dat stukje:Using Organizer Link software and cable (Docking Module),
you can exchange data with a personal computer. This makes
it possible, for example, to use the unit when outside your home
or office, then later transfer the data you have entered on the
Organizer to your desktop computer.
Ik denk dat je opzoek moet naar een software programma dat dataverkeer via de com port afhandeld. Misschien is er iemand op het forum met programmeer en/of technische kennis die je verder kan helpen. Ik blijf ondertussen doorzoeken naar een geschikt programma, ik hoop dat ik wat tegen kom.
O nog even een vraagje, ik heb niet de hele handleiding doorgelezen, zit er IR op de organiser? misschien dat je dat kan gebruiken als het er op zit.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline juup

• Lid
sync software
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/14, 09:17:32 »
Beste Gijs
Hartelijk dank voor al je speurwerk. Er zit inderdaad een IR poort op, geen idee hoe je dat met de PC en Ubuntu zou moeten doen. Ik geloof dat ik een USB verloopje ga opzoeken en kijken of het geheugen (harde schijf)van de organizer gevonden kan worden.
grote groet
Juup

sync software
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/14, 11:10:50 »
Volgens mij moet je een PCI kaartje met IR aanschaffen, sommige moederborden hebben dat onboard, zal zeer sporadisch zijn. Ik hoop dat je zo'n verloopje kan krijgen kan en of dan je Organizer via de USB poort herkent wordt. En of er software te krijgen is om de data uit te wisselen. Ik kwam 1 item tegen over je Sharp maar dit was in het Russisch.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.