Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Met Evolution verstuurde mail komt als spam over  (gelezen 1180 keer)

Offline Roel1963

• Lid
Met Evolution verstuurde mail komt als spam over
« Gepost op: 2008/02/12, 12:09:37 »
Ik heb gemerkt dat de mail die ik via Evolution verstuur als spam worden beschouwd bij binnenkomst op PC's waar MS Outlook wordt gebruikt in samenwerking met Spamfighter.

Als ik daarna hetzelfde mailtje nog eens verstuur met MS Outlook wordt deze wel geaccepteerd.

Stuurt Evolution misschien toch wat met het mailtje mee wat als spam wordt gezien?

Offline Mij

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/12, 12:59:29 »
Denk eerder dat het een fout is van Spamfighter, misschien denkt ie dat het een automatisch gegenereerde e-mail is en niet van een programma (omdat 'ie Evolution niet in zijn database heeft staan?).

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/12, 13:40:50 »
Citaat van: doan
Denk eerder dat het een fout is van Spamfighter, misschien denkt ie dat het een automatisch gegenereerde e-mail is en niet van een programma (omdat 'ie Evolution niet in zijn database heeft staan?).
Zou wel jammer zijn, als (ex?) Outlooker vind ik Evolution een zeer waardige vervanging (zelfs meer dan dat), alleen wordt het compleet afschaffen van Outlook wel lastig als je Evo-mailtjes niet terechtkomen waar je ze heen stuurt.

Kan er ook niet iets met de codering zijn of zo?

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/12, 14:01:37 »
Fout in Spamfighter, ongetwijfeld. Misschien heeft het ermee te maken dat de spammers zelf ook allemaal Linux draaien? Die lui gaan heus geen Windows draaien, veel te link....

Probeer eens om te e-mailen met Mozilla Thunderbird? Gewoon installeren vanuit de pakketbronnen, dus via Synaptic:
http://computertip.googlepages.com/programmasinstallereninubuntu

Mogelijkerwijs komen e-mails die je verstuurt met Thunderbird, wel door Spamfighter.

Groet, Pjotr.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/12, 14:27:25 »
Citaat van: pjotr123
Probeer eens om te e-mailen met Mozilla Thunderbird? Gewoon installeren vanuit de pakketbronnen, dus via Synaptic:

Mogelijkerwijs komen e-mails die je verstuurt met Thunderbird, wel door Spamfighter.

Groet, Pjotr.
Thanks Pjotr, alleen was ik nogal onder de indruk van de agenda mogelijkheid van Evolution en die vind je bij Thunderbird niet terug.

Of zijn de berichten over Lightning inmiddels wat positiever dan voorheen?

Offline Mij

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/12, 14:36:33 »
Citaat van: Roel1963

Groet, Pjotr.
Thanks Pjotr, alleen was ik nogal onder de indruk van de agenda mogelijkheid van Evolution en die vind je bij Thunderbird niet terug.

Of zijn de berichten over Lightning inmiddels wat positiever dan voorheen?
Ik vind hem wel redelijk goed werken je kan hem downloaden op https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/2313 (wel opslaan op computer) en dan openen. Probeer het uit zou ik zeggen!

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/12, 14:41:32 »
Citaat van: doan
Ik vind hem wel redelijk goed werken je kan hem downloaden op https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/2313 (wel opslaan op computer) en dan openen. Probeer het uit zou ik zeggen!
Volgens mij staat Lightning zelfs in de repositories (kan nu niet checken want zit niet thuis...).

Toch maar eens overwegen... wordt vervolgd ;)

Offline Pjotr

• Lid
    • Makkelijke Linuxtips
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/12, 17:38:57 »
Volgens mij staat Lightning zelfs in de repositories (kan nu niet checken want zit niet thuis...).

Toch maar eens overwegen... wordt vervolgd ;)
Klopt, zit in de pakketbronnen. In Synaptic kun je de zoekterm "lightning-extension" gebruiken (zonder de aanhalingstekens).

Offline Dave

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/12, 19:01:20 »
spamfighter is bagger. kreeg zelden zoveel spam (van die tent zelf) als toen ik een trialversie van die tent eens probeerde. en een vracht reclame onder elke mail ook nog.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/14, 14:33:27 »
Klopt, zit in de pakketbronnen. In Synaptic kun je de zoekterm "lightning-extension" gebruiken (zonder de aanhalingstekens).
Helaas: is Thunderbird als mailer zeer goed te delen tussen Ubuntu en XP, zodra lightning wordt geïnstalleerd gebeurt er iets raars zodat het er niet meer uitziet.
Agenda en Mail worden door elkaar heen weergegeven, dus Lightning maar snel weer gedeïnstalleerd... jammer!

Overigens Dave, spamfighter werkt op zich best goed: de betaalde versie.

Speedboy

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/14, 15:42:43 »
Helaas: is Thunderbird als mailer zeer goed te delen tussen Ubuntu en XP, zodra lightning wordt geïnstalleerd gebeurt er iets raars zodat het er niet meer uitziet.
Agenda en Mail worden door elkaar heen weergegeven, dus Lightning maar snel weer gedeïnstalleerd... jammer!

Overigens Dave, spamfighter werkt op zich best goed: de betaalde versie.
De versie in de reps is ook een wat oudere, je gebruikt best deze:

https://addons.mozilla.org/en-US/thunderbird/addon/2313