Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Videobestanden afspelen: geen beeld, wel geluid  (gelezen 3904 keer)

Offline JJRabbit

  • Lid
Videobestanden afspelen: geen beeld, wel geluid
« Gepost op: 2008/02/11, 20:06:35 »
Wanneer ik een willekeurig videobestand probeer af te spelen, bestaat de uitvoer uit een beeld met bewegende verticale strepen, het geluid werkt wel goed.

De pc die ik gebruik is een Acer Aspire e500 met een ATI Radeon XPRESS 200. Naast de standaard Totem mediaspeler ook de VLC mediaspeler geinstalleerd. De VLC mediaspeler geeft hetzelfde resultaat als Totem.
 
Hieronder zijn screenshots van een videobestand dat ik probeer af te spelen in Totem (de strepen kunnen niet opgenomen worden in het screenshot):


Videobestanden afspelen: geen beeld, wel geluid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/11, 20:19:30 »
Ik krijg niets te zien op het webadres.
Heb je alle codecs geïnstalleerd? http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/multimedia/multimedia_installeren/

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline JJRabbit

  • Lid
Videobestanden afspelen: geen beeld, wel geluid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/12, 00:11:50 »
Bedankt voor het snelle antwoord, helaas werkt het afspelen van videobestanden nog niet.

Alle codecs zijn nu geïnstalleerd. Alle mediaspelers die nu ook geïnstalleerd zijn kunnen geen van allen video weergeven. Ik heb ook verschillende bestandstypen geprobeerd af te spelen ook hier is het resultaat hetzelfde.

Kaiowas

  • Gast
Videobestanden afspelen: geen beeld, wel geluid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/12, 00:16:59 »
Aangezien je zegt dat je in de vlc speler ook geen beeld krijgt, zal het niet aan de codecs liggen. Weet je zeker dat de drivers voor je video kaart goed zijn geïnstalleerd?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Videobestanden afspelen: geen beeld, wel geluid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/12, 00:48:03 »
Ik zie op je schermafdruk alleen maar een zwart vlak. Ik gok dat dit niet de bedoeling was? Waarschijnlijk gebruik je XVideo ofzo en geeft dat om de één of andere reden problemen (niet uitzonderlijk bij ATI/AMD trouwens, hoewel het zonder Compiz normaal gezien toch wel goed zou moeten werken)

Probeer als test eens om in één van je videospelers de video output codec/plug-in aan te passen naar x11 (xshm).

Voor Totem doe je dat via het commando "gstreamer-properties" en dan bij Video -> Plugin -> X Window System (No Xv)

Voor VLC kan het via Instellingen -> Preferences -> Video -> Uitvoer modules -- Let op, voordat je het kan aanpassen moet je onderaan de checkbox "Geavanceerde opties" aanvinken. Je kiest voor X11.
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline JJRabbit

  • Lid
Videobestanden afspelen: geen beeld, wel geluid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/12, 20:38:16 »
Het werkt nu perfect, bedankt! Totem is erg makkelijk om in te stellen nadat ik dit wist, alleen bij VLC duurde het even voordat ik door had dat het de bedoeling is om op 'video' te dubbelklikken :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Videobestanden afspelen: geen beeld, wel geluid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/13, 00:38:13 »
Groot nadeel van X11/XShm is wel dat de video playback nu volledig softwarematig gebeurt en niet via een video overlay / hardwareversnelling. Normaal gezien merk je hiervan weinig verschil, behalve dan bij het vergroten van de video, waardoor de video er blokkerig zal uitzien in Totem en VLC. MPlayer (en zodoende SMPlayer - aanrader!) heeft hier echter geen last van omdat deze een speciale software scaler gebruikt...

Wat ik hiermee precies bedoel kan je zien op http://wesley.debianbox.be/images/scaling.html
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)