Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: full screen mode slecht na aiglx configuratie  (gelezen 721 keer)

aimilios

• Gast
full screen mode slecht na aiglx configuratie
« Gepost op: 2008/02/09, 16:49:02 »
Hallo,

Nadat ik mijn ati x700pro heb met aiglx heb geconfigureerd werkt alles heel goed en snel.
Het enige probleem wat ik nu nog heb is dat als ik een film in full screen wil kijken het beeld enorm vertraagd.
Naar mijn idee staat de output driver goed ingesteld.
Misschien dat iemand hier de oplossing voor weet?

bij voorbaat dank.

Aimilios

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/09, 21:13:42 »
Ik heb een Nvidia kaart 7300 GS(even uit mijn hoofd) en met TV of DVD kijken heb ik ook af en toe een vertraagd beeld. Dus echt aan je kaart zal het niet liggen, denk ik.
Eerder de combinatie van refresh rate van het beeldscherm en het aantal frame rates per seconde.
Misschien dat iemand anders er meer over weet.
Ondertussen zoek ik wat meer info.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

aimilios

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/09, 21:57:39 »
Citaat van: Gijsbert
Ik heb een Nvidia kaart 7300 GS(even uit mijn hoofd) en met TV of DVD kijken heb ik ook af en toe een vertraagd beeld. Dus echt aan je kaart zal het niet liggen, denk ik.
Eerder de combinatie van refresh rate van het beeldscherm en het aantal frame rates per seconde.
Misschien dat iemand anders er meer over weet.
Ondertussen zoek ik wat meer info.

Met vriendelijke groet,

Gijs
Bedankt Gijs,

Ik ga ook maar eens in die richting zoeken.
He is wel zo dat als ik alle driver mogelijkheden in de distro  uitschakel,dus ook de restricteddriver en de output selecteer in bv mplayer op het perfect werkt.
Na de config met aiglx moet ik de output driver op x11 zetten om beeld te krijgen,wat dus in een small screen goed werkt maar groter niet!
Ik vind het vooral een moeilijk verhaal zo'n video driver dus alle info is welkom

Groeten,

Aimilios

Offline Gijsbert

• Lid
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/09, 22:25:08 »
Lastig te zoeken op dit probleem, je vind het is wel maar het is diep graven, en de antwoorden zijn niet echt heel duidelijk of bieden een oplossing.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat een goed afgestelde(Juiste drivers etc.) grafische kaart in combinatie met de monitor toch belangrijk is.
Ook dit kom ik tegen: have you tried increasing the buffers for the program displaying the dvd ? might help. IK weet niet welke DVD speler jij gebruikt, maar kijk even bij settings of voorkeuren o.i.d. Ik kan je helaas niet helpen met je ATI kaart, gelukkig is er al genoeg geschreven over ATI op dit forum, dus dit mag geen probleem zijn.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.