Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: beryl in ubuntu gudsy gibson  (gelezen 3441 keer)

beryl in ubuntu gudsy gibson
« Gepost op: 2008/02/08, 13:11:12 »
hallo,
ik ben al een tijdje aan t soeke naar beryl
kubus heb ik al, maar verder ook nix.
kan iemand mij hiermee helpen?
ik heb ubuntu geinstallerd via .iso cd gebrand, maar heb hem ook besteld.
als hij er is zet ik hem er van de cd op, maar kan iemand me nu alvast helpe met beryl?
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/08, 13:27:52 »
beryl bestaat niet meer, het heet nu compiz fusion...dat is standaard geinstalleerd in gutsy, gewoon zorgen dat uw grafische kaart geinstalleerd is...haal dan even het pakketje compizconfig-settings-manager binnen via synaptic en dan kunt ge via systeem=>voorkeuren=>advanced desktop effects settings alles instellen wat er te bieden is...

« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/08, 13:40:18 »
1 oke dankje, heb ik al, maar ik kan geen kubus agtergrond instellen en geen aparte buroblad agtergronden. verder: Hoe doe ik die icoontjes dan op die mooie manier. ik wil hem net zo als die film op youtube van windows vista vs ubuntu beryl. als  kan graag.
2. je mag jij zegge howr, ben pas 14, maar wel netjes:P
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/08, 13:45:07 »
ik gebruik geen kubus, maar hebt ge dat pakketje al geinstalleerd? daar kun ge echt alles van compiz instellen...

edit: bij de advanced desktop effects settings gaat ge naar de categorie "desktop" daar klikt ge op "dsktop cube" en gaat naar de tab "appearence"...daar kunt ge blijkbaar achtergronden enzo instellen...

« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/08, 15:20:28 »
oke, dankje.
heb die compiz settings manager asl geinstalleerd, maar waar doe ik die icoontjes dan en cude agtergrond?

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/13, 18:21:36 »
ik ben al zover dat ik beryl geinstalleerd heb weten te krijgen, maar als ik beryl manager of beryl settings manager opstart en ik stel alles in heb ik opeens nog maar 1 desktop en kan ik niet meer de kubus gebruiken. verder kan ik nergens de instelling voor icoontjes en de doorzichtigheid van de cube vinden.
ik wil dezelfde loook als het bekende youtube filmpje:
http://youtube.com/watch?v=ZD7QraljRfM

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Sancho

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/13, 18:47:40 »
Zoals gezegd is het niet meer beryl, maar compiz fusion dat je moet installeren...

Grtz

« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/13, 19:41:55 »
Vrees dat hij er dan nu een zooitje van heeft gemaakt wat compiz fusion word standaard al geinstalleerd.

En hij hoefde alleen maar de compiz manager te installeren ( als die er niet al stond) en vervolgens daar alles in stellen wat zijn hartje begeerd.

Leven kan zo makkelijk zijn als je de moeite neemt iets te lezen :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/13, 20:18:47 »
oke, maar ik kan nergens instellen dan waar ik precies de cube doorzichtich zet, waar ik die mooie venster looks doe en waar ik andere achtergronen enso kan doen

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Sancho

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/13, 20:25:10 »
Werk je nu met beryl of met compiz fusion?

Indien Beryl: Delete beryl, compiz staat er al op

Indien compiz: open synaptic en installeer: compizconfig-settings-manager , als dat gedaan is open terminal: compizconfig-settings-manager en dan kun je alles instellen

« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/13, 20:50:31 »
Hoeft niet eens via terminal.
Der is een hele mooie drukknop voor gemaakt in .... het admin gedeelte ?
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

« Reactie #11 Gepost op: 2008/02/13, 21:19:57 »
inderdaad ja :) en ik heb al voor hem opgezocht hoe ge de kubus kunt instellen :)

maar verbeter mij gerust als het niet zo is, want ik gebruik het namelijk niet...

« Reactie #12 Gepost op: 2008/02/14, 14:57:03 »
ik heb die kubus al maar als ik terminal compizconfig-settings-manager typ krijg ik:
bash: compizconfig-settings-manager: command not foundik heb compiz settings manager al geinstalleerd. maar waar vind ik dan die andre instellinge?

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Sancho

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: 2008/02/14, 15:12:13 »
Ga naar Systeem>Voorkeuren>Uiterlijk, en ga naar het tabblad genaamd Visuele effecten

Grtz

« Reactie #14 Gepost op: 2008/02/14, 16:34:52 »
ja dat weet ik wel maar ik kan de goede instellinge niet vinden zoals cube doorzichtig, andere icoontjes, dat vensters zomaar uit het niets verschijnen enzo enzo net als uit dat filmpje

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

Sancho

• Gast
« Reactie #15 Gepost op: 2008/02/14, 19:02:51 »
Als je eens in die instellingen RONDKIJKT zul je het wel ergens vinden voor die cube en vensters. Andere iconen weet ik niet

« Reactie #16 Gepost op: 2008/02/15, 15:32:14 »
ok thnx, maar als ik k=cube nu draaqi is hij wel doorzichtig maar me vensters niet en wie kan me nou eens stap voor stap uitleggen hoe ikalles van da filmpje kan krijge?

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #17 Gepost op: 2008/02/15, 23:23:49 »
ik hoorde ook dat er een instelling is dat als je een zwieper aan je cube geefthij door blijft draaien lijkt me ook wel vet.
post maar wat je voor leuks weet ik vind ales lagge.

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

« Reactie #18 Gepost op: 2008/02/16, 11:57:23 »
kijk hier eens: http://forum.ubuntu-nl.org/topic/16537 staat bovenaan als sticky...

voro de rest is het echt zelf uitproberen, het is toch niet zo moeilijk om eens door de instellingen in de settings manager te gaan...