He Joop, bedankt voor de tip

'k Heb nu eindelijk m'n Windowsdocumenten op de Desktop kunnen raadplegen op de laptop via de router.
Eén probleempje: .pdf en .hml documenten kan ik zonder problemen openen (respectievelijk met Adobe en met Firefox), maar bij een .doc of een .odt bestand, zegt OpenOffice "algemene internetfout". ..

Voor de duidelijkheid: dat zijn bestanden in dezelfde map als die andere bestanden die ik wel kan lezen, dus heeft het niet direct met toegangsrechten te maken.
Wat kan hier de oorzaak zijn ? Is dat een bug in OO, of moet ik daar ergens iets instellen ?
Overigens heb ik ook geprobeerd om naar zo'n map te schrijven, maar dat is ook niet gelukt. Ik ga wel eerst rap effe kijken hiernaast of ik daarvoor de rechten wel heb ingesteld.
Niet dus. Heb dat nu aangevinkt. Nog eens proberen...
Yep, nu doet ie het wel. Toch nog eens gaan zien op de Pc of het er wel op staat...
Dus wel

Ik kan dus lezen en schrijven met Tekst-editor (gedit) en dat lezen in Windows met Kladblok.
Toch nog eens OO proberen, hoewel dat lezen ook van te voren had moeten kunnen...
Eh bien, nou breekt mijn klomp ! Nu kan OO wèl lezen.... Niet alleen dat .txt-bestand van daarnet, maar ook de oude .doc die daar opstaan.
Ik moet dus toelating geven om te veranderen, opdat OO het zou kunnen lezen... Als dit gedrag nog voorkomt bij anderen, vind ik dat een bug...
Verder ben ik al zéééér tevreden dat ik het kan lezen en schrijven..
Nogmaals bedankt, Joop.