Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update, Flashfilmpjes en Opera  (gelezen 740 keer)

Doccie

  • Gast
Update, Flashfilmpjes en Opera
« Gepost op: 2008/02/05, 00:35:35 »
Ik zit met een probleem: ik heb vandaag weer een update gedaan, en ineens laat Opera geen Flashfilmpjes meer zien. Als ik het nazoek gebruikt Opera de Totem Plugin voor de flv files.

Mijn vraag, is het mogelijk om een update ongedaan te maken? En is er een file met de historie wat de update heeft uitgevoerd?

Bedankt!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Update, Flashfilmpjes en Opera
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/05, 00:44:08 »
Opera gebruikt toch voor het afspelen van Flash-inhoud, de Adobe Flash Player voor Linux, net als Firefox?

Kijk maar eens in Opera bovenin bij de plugins, onder Shockwave Flash, daar staat ook de Flash player bij.

Doccie

  • Gast
Update, Flashfilmpjes en Opera
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/05, 01:11:12 »
Je bedoelt bij tools->advanced->plugins? Ja, daar staat bij Flash:
/usr/lib/firefox/plugins/flashplugin-alternative.so

Maar.... de flv files staan onder:
/usr/lib/firefox/plugins/libtotem-basic-plugin.so

en dat kan ik niet veranderen. Als ik via:
tools->preferences->advanced->downloads naar flv ga, en deze edit, heb ik bij de plugins slechts keus uit de libtotem (van de zes plugins).

Ik weet niet hoe ik bij de Flash kom, je kunt niets intypen, het is een dropdown menu. Ik heb geen idee hoe de instelling eerder was. Bij het opstarten kijkt Opera naar de aanwezige plug-ins. Je ziet de Flash plugin overal staan, maar ik kan hem (voor de flv) niet kiezen.

Maar het vreemdste is, dat hij tot een paar dagen geleden goed werkte!

Doccie

  • Gast
Update, Flashfilmpjes en Opera
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/05, 01:27:34 »
Nog een aanvulling: wanneer ik bijvoorbeeld youtube opstart, krijg ik geen foutmelding (er is geen Flashplayer geïnstalleerd o.i.d.), maar een grijs vierkant vlak waar voorheen de Flashplayer te zien was...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Update, Flashfilmpjes en Opera
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/05, 12:03:46 »
Verwijder Opera eens *volledig*, via Synaptic. Daarna Opera weer herinstalkleren. Helpt dat?