Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie blijft hangen  (gelezen 682 keer)

kaha

  • Gast
installatie blijft hangen
« Gepost op: 2008/02/03, 12:41:54 »
ik ben nieuw met Ubuntu
en probeer dit te installeren op een laptop Dell insperion 8000 (intel 3  254 intern)met  windows XP.

als ik boot van de CD (VUbuntu 7.10 i386) kan in wel een selectie maken van taal en scherminstelling en vervolgens de opdracht installeren geven
dan zie ik vervolgens de tijdbalk van Ubuntu lopen die na een poosje verdwijnt.
hierna heb ik een zwart scherm met een knipperende cursor HD en cd zijn bezig maar na 15 minuten is alles stil en gebeurt er niets meer.
ik heb het ook in ubuntu veilige modus geprobeerd met het zelfde resultaat de CD heb inmiddels al twee keer gebrand
wat doe ik verkeerd of kan deze laptop dit niet aan.

bourgo

  • Gast
installatie blijft hangen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/03, 14:51:49 »
Als ik het goed begrijp Kaha, werkt de LiveCD wel, maar loopt het installatieprogramma vast. De LiveCD is gelijk aan het uiteindelijk geïnstalleerde systeem, dus als dit werkt moet het mogelijk zijn Ubuntu gewoon te draaien, mits je het geïnstalleerd krijgt. Over waarom Ubiquity (het installatieprogramma) zijn werk niet afmaakt kan ik alleen maar speculeren. Wellicht heb je te weinig werkgeheugen (256 is het minimum), maar het kan goed iets anders zijn. Wat je nog kan proberen is de alternatieve installatie-cd. Deze heeft geen live-omgeving, gebruikt een text-based installer en wordt door Ubuntu geadviseerd als de live-cd niet werkt. Voor je gemak een link:

ftp://ftp.snt.utwente.nl/pub/os/linux/ubuntu-releases/gutsy/ubuntu-7.10-alternate-i386.iso

En de handleiding van deze site:

http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/installatie/alternate_gutsy/

Hoop dat dit wel werkt.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
installatie blijft hangen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/03, 14:54:46 »
Gewoon de Alternate CD pakken, dan lukt het wel. Die heeft, zoals al gezegd, een ander installatieprogramma.

Groet, Pjotr.

kaha

  • Gast
installatie blijft hangen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/03, 19:41:03 »
ga ik proberen alvast bedankt, ik ga ervan uit dat het programma voo de rest het zelfde is als de live CD

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
installatie blijft hangen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/03, 19:44:04 »
Citaat van: kaha
ga ik proberen alvast bedankt, ik ga ervan uit dat het programma voo de rest het zelfde is als de live CD
Je krijgt precies dezelfde Ubuntu. De Alternate CD heeft alleen geen Live-CD-sessie in zich.