Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canon Pixma IP4200  (gelezen 4121 keer)

Canon Pixma IP4200
« Gepost op: 2008/02/02, 14:12:22 »
Beste allemaal,
Ik heb al eerder mijn printer (canon pixma IP4200) aan de praat  gehad onder linux (kan het topic daarover niet terugvinden helaas), maar omdat ik niet tot de volle resolutie kon komen (9600dpi*2400dpi) heb ik  weer op mijn windowspc gezet. Nu wil ik toch graag de volle resolute kunnen gebruiken op mijn linuxpc (ubuntu 7.10).

weet iemand hoe ik dat doe?

Offline Ubert

  • Lid
Canon Pixma IP4200
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/03, 14:20:43 »
Miss. met gutenprint? Waarom is de resolutie dan te laag? zien je foto´s er niet uit?

Canon Pixma IP4200
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/09, 12:30:52 »
ik heb het topic teruggevonden
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1177668///

het was dus onder ubuntu 6.06

het huidige probleem met de printer is dat de inkt op is, dat ga ik eerst maar eens fixen.

op deze manier
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=204853

had ik de printer werkend, maar bij :
Citaat
Insert these lines in the file after the "Resolution" section:
Code:

*OpenUI *CNQuality/Quality: PickOne
*DefaultCNQuality: 2
*CNQuality 2/High: "2"
*CNQuality 3/Normal: "3"
*CNQuality 4/Standard: "4"
*CNQuality 5/Economy: "5"
*CloseUI: *CNQuality

After this, delete the printer and create a new one. This will make sure the modified PPD file is being used. You should now be able to set the printing quality in the "Advanced" tab of the printer properties window.
I still was not able to set the printing quality in the advanced tab of the printer properties window.

secondly:
Citaat
You can also replace these lines:

*OpenUI *Resolution/Output Resolution: PickOne
*DefaultResolution: 600
*Resolution 600/600 dpi: "<>setpagedevice"
*CloseUI: *Resolution

with:

*OpenUI *Resolution/Output Resolution: PickOne
*DefaultResolution: 600
*Resolution 600/600 dpi: "<>setpagedevice"
*Resolution 1200/1200 dpi: "<>setpagedevice"
*Resolution 2400/2400 dpi: "<>setpagedevice"
*CloseUI: *Resolution

Save the file
This did not work either. I was not able to pick a resolution, zelf het invulboxje waarin je een resulutie zou kunnen selecteren was er niet.


Ik had resoluties tot 9600 * 2400 dpi (wat deze printer dus aan kan) toegevoegd, analoog aan de rest, maar kon gewoon geen enkele resulutie kiezen, zelfs dat selectieboxje was er niet.

Ik weet door ervaring dat Ubuntu 7.10 heel anders (beter en qua drivers makkelijker) is dan Ubuntu 6.06, dus ik ga gewoon als ik inkt heb weer expirimenteren.

maar ik vraag me nog steeds af waarom het toen niet gelukt is. Ook omdat ik wil dat het nu wel lukt.

Canon Pixma IP4200
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/16, 16:33:04 »
Ik heb weer inkt, en ik heb de printer nu aangesloten. Ik moet 'm nu alleen nog werkend krijgen...

Hij is wel automatisch herkend, maar kan alsnog alleen maar 600X600DPI, wat erg weinig is voor een printer die 9600X2400 aan kan.  En boekwerkje printen kan niet meer.  Dubbelzijdig wel :D

Hoe krijg ik het voor elkaar om wel weer boekwerkje te kunnen printen? en op 9600X2400DPI?

Ook zijn er wat ongelofelijk iritante problemen met het herkennen van inkttanks maar dat was onder windows ook al zo.
Fout 7: meerdere inkttanks van 1 kleur geinstaleerd of inkttanks op de verkeerde plek: raad eens: alles zit op de goede plek en is niet dubbel. En fout 14: incompitable inkttank. Ook hier geld: alles zit op de goede plek en het zijn de jusite tanks

Dat valt met veel moeite te resetten door de inkttanks opnieuw te instaleren en de printer opnieuw aan en uit te zetten en op de resetknop te drukken, maar het is erg irritant.

annesch

  • Gast
Canon Pixma IP4200
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/22, 17:56:39 »
Hoe instaleer ik hardware, bv Printer, scanner e.d.

annesch

  • Gast
Canon Pixma IP4200
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/22, 18:09:32 »
Beste mensen,
ik heb net Ubuntu geinstalleerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid
hardware, bv Printer, scanner e.d. geïnstalleerd.

Ook zou ik graag willen weten hoe ik op Synaptic kom.

Wie kan mij helpen.

Met dank,

Annesch

Canon Pixma IP4200
« Reactie #6 Gepost op: 2008/02/22, 19:31:53 »
Systeem > beheer > synaptic.
Kijk onder beheer ook eens onder afdrukken.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Canon Pixma IP4200
« Reactie #7 Gepost op: 2008/02/23, 13:05:54 »
De inktcartridgefout 7 en 14 zijn te verhelpen door direct na het aanzetten even 7 knippers af te wachten, dan het "lampje" (middelste knop) 7 knippers lang in te drukken, dan na de laatste knipper loslaten en direct de bovenklep open-en-weer-snel-dicht. Daarna kan ik printen. Misschien kan dit anderen helpen die met hetzelfde probleem zitten.

Weet er iemand een oplossing voor het 9600*2400DPI kunnen laten printen?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Canon Pixma IP4200
« Reactie #8 Gepost op: 2008/02/23, 13:32:06 »
Ik heb zelf een Pixma IP4000 en heb de volle resolutie ook nog niet aan de praat gekregen. Het lijkt erop dat de resolutie niet hoger kan dan 600x600 DPI. Misschien dat het wel kan met de turboprint drivers, maar die kosten geld.

Vanuit Ubuntu kan je nu wel de inktniveau's testen met het pakket ink.
Met het commando sudo ink -p usb kan je kijken hoeveel inkt er nog in de cartridges zit.

Canon Pixma IP4200
« Reactie #9 Gepost op: 2008/02/27, 18:52:58 »
Ik heb eens gekeken op die CD of er een PDD file was om te importeren: niet gevonden... :(

bedankt voor de inkt-meet-tip.

Is er niet iemand met een beetje tijd teveel, een USB analyser, redelijk programeertalent en een overontwikkeld ik-wil-iets-nuttigs-doen-in-mijn-leven-gevoel? Die dus even wil afluisteren wat de originele windowsdriver tegen die printer zegt en dat wil vertalen naar een 96008*2400DPI linuxdriver? Bij voorkeur iemand die bij Canon werkt?  :P

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Canon Pixma IP4200
« Reactie #10 Gepost op: 2008/02/27, 18:55:50 »
Op het Engelse forum staan wat tips mbt drivers van Canon op hun Japanse site.
Ik heb alleen geen flauw idee of het werkt. Volgens de commentaren is het met wisselend resultaat.

Canon Pixma IP4200
« Reactie #11 Gepost op: 2008/03/01, 22:45:00 »
Citaat van: annesch
Beste mensen,
ik heb net Ubuntu geinstalleerd, maar ik krijg met geen mogelijkheid
hardware, bv Printer, scanner e.d. geïnstalleerd.

Ook zou ik graag willen weten hoe ik op Synaptic kom.

Wie kan mij helpen.

Met dank,

Annesch
Dat is kinderlijk eenvoudig :-)

- pc uit zetten.
- hardware inpluggen
- opstarten
- hardware aanzetten
- als het goed is herkent Ubuntu de hardware nu zelf en is het werkend.

- als het niet goed is, vraag dan nog eens (en zoek eerst eens op dit forum).

Kun je hier wat mee?

Succes ;-)

Canon Pixma IP4200
« Reactie #12 Gepost op: 2008/03/02, 11:46:36 »
Synaptic vind je onder Systeem > Beheer > Synaptic
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Canon Pixma IP4200
« Reactie #13 Gepost op: 2008/03/22, 12:15:39 »
Boekwerkje printen kan ook, bij afdrukken selecteren "dubbelzijdig" en "2 pagina's per vel"

Alleen heb ik nu de verkeerde dubbelzijdig gekozen en zit de vouw van het boekje aan de verkeerde kant.
En alle pagina's zitten verkeerd (niet vouwbaar)
Let daar dus wel even op als je dit ook doet. (Afdrukvoorbeeld bekijken)

9600*2400 DPI is me nog niet gelukt. De rest nu wel. Is al een hele vooruitgang :D