Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Verbinden met al bestaande home partitie  (gelezen 906 keer)

Offline jvuz

  • Lid
Verbinden met al bestaande home partitie
« Gepost op: 2008/02/01, 15:02:06 »
Ik heb al een bestaande home partitie en ik heb nu Xubuntu geïnstalleerd. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat die de al bestaande home partitie opneemt?

B_Byte

  • Gast
Verbinden met al bestaande home partitie
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/01, 15:10:54 »
rename je oude home dir naar iets anders.
Maak in de /home directory een nieuw home map aan. Zet de rechten van je oude home map zo dat je er in kunt.
Kopieer alles van je oude naar nieuwe home map.

Zo doe ik het altijd.

Verbinden met al bestaande home partitie
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/01, 15:20:05 »
ge installeert gewoon xubuntu en koppelt de bestaande home (maar niet formateren!)...daarna neemt ge dezelfde gebruikernaam en wachtwoord als ervoor en dat is het...

B_Byte

  • Gast
Verbinden met al bestaande home partitie
« Reactie #3 Gepost op: 2008/02/01, 15:47:06 »
Heh dat gaat bij mij altijd fout, misschien doe ik het dan niet goed, maar op 1 of andere mannier heb ik dan ook geen toegang tot mijn oude map.

Offline jvuz

  • Lid
Verbinden met al bestaande home partitie
« Reactie #4 Gepost op: 2008/02/02, 09:49:30 »
En hoe koppel je dan de home partitie (ik heb hiervoor een aparte partitie)?

Verbinden met al bestaande home partitie
« Reactie #5 Gepost op: 2008/02/02, 13:08:20 »
gewoon bij de installatie...daar moet ge een partitie / meegeven, daar zet ge ook een vinkske bij "formateren", bij uw bestaande home partitie geeft ge gewoon als koppelpunt /home, en niet formateren...een stap later (of 2) vraagt hij voor gebruikersnaam etc...daar geeft ge dezelfde naam en hetzelfde wachtwoord als voordien op...

ik heb dit toch zo al een stuk of 7-8 keer gedaan, en telkens als ik dan met mijn vers geinstalleerde ubuntu terug opstartte, had ik gewoon terug dezelfde achtergrond, starters, bladwijzers, etc...