Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: DCOP error Amarok  (gelezen 639 keer)

Offline ivo

• Lid
DCOP error Amarok
« Gepost op: 2008/01/30, 21:57:49 »
Hallo!

Sinds vandaag krijg ik plotseling wanneer ik Amarok via de GUI opstart de volgende error in een apart popup window;

There was an error setting up inter-process communications for KDE. The message returned by the system was: Could not open network socket. Please check that the "dcopserver" program is running.

Maar ik gebruik Gnome!?!? En zo te zien heb ik een proces dcopserver draaien.

Het startup schermpje van Amarok, dat blauwe geval verdwijnt ook niet en Amarok doet niets.

Wanneer ik Amarok vanaf de CLI opstart gaat ie feilloos!
Ik gebruik amarok dagelijks voor internet radio en per vandaag nokt ie ermee.

Iemand een idee?

Ow Magic!  Als ik die error wegklik heb ineens 2 Amarokjes doorelkaar.......
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline profoX

• Lid
    • wesley
    • Lionslink
DCOP error Amarok
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/31, 00:19:51 »
Zeer vreemd. Op KDE (Kubuntu 7.10) heb ik er geen last mee.

dcopserver/dcop is de manier om aan IPC (inter-proces-communicatie) te doen volgens het KDE framework. Op die manier kan je via andere programma's Amarok aansturen, etc. (een heel simpele toepassing is bijvoorbeeld vanuit je luie zetel vanop afstand via ssh inloggen en 'DISPLAY=:0 dcop amarok pause' om de muziek eventjes te pauzeren)

Heel vreemd dat het via de terminal geen probleem geeft... Je start het via de terminal toch als een gewone gebruiker, of niet?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Offline ivo

• Lid
DCOP error Amarok
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/31, 21:42:52 »
Zo spontaan als het gisteren optradt, zo spontaan blijkt het ook weer verdwenen. Vreemd.........

Nou, bedankt voor al jullie hulp!! :-)))
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.