Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update Fout!  (gelezen 929 keer)

Webmeester

• Gast
Update Fout!
« Gepost op: 2008/01/30, 17:12:11 »
Ben net van Windows Vista overgestapt naar Ubuntu. En heb nu al besloten; Ik wil nooit meer iets anders!
Geweldig. Maar; als ik net na mijn instalatie (dus niet van een LiveCD) mjin updates wil instaleren krijg ik de volgende melding;

E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
E: _cache->open() failed, please report.

Iemand, enig idee?

Dit gebeurt dus na het aanklikken van Updates Instaleren in de Update-Manager.

Alvast bedankt!

P.S. Hoe krijg je in Ubuntu leestekens op de letters. Bijvoorbeeld een streepje op de e, Dit zou handig zijn , want mijn naam schrijf je B'er (in windows) en niet Ber.
;-)

Update Fout!
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/30, 17:14:48 »
ga naar de terminal Toepassingen >> hulpmiddelen >> terminalvenster
typ daar
dpkg --configure -ahet kan zijn dat hij zegt dat het niet kan probeer dan hetzelfde maar dan met (zonder haken) ervoor, geef je wachtwoord in en doe wat de computer vraagt.

succes

Webmeester

• Gast
Update Fout!
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/30, 17:38:35 »
Bedankt!

Dit is wat ik krijg;

ber@ber-desktop:~$ dpkg --configure -a
dpkg: deze bewerking kan alleen uitgevoerd worden door de beheerder

ber@ber-desktop:~$ sudo dpkg --configure -a
[sudo] password for ber:
Instellen van java-common (0.26ubuntu1) ...

Instellen van odbcinst1debian1 (2.2.11-16) ...

Instellen van unixodbc (2.2.11-16) ...

Instellen van gcc-3.3-base (1:3.3.6-15ubuntu2) ...
Instellen van libstdc++5 (1:3.3.6-15ubuntu2) ...

Processing triggers for libc6 ...
ldconfig deferred processing now taking place
ber@ber-desktop:~$
Waarna ik nogmaals de updates probeerde te instaleren;
Waarna ik dan weer;

Citaat
" Het is nu niet mogelijk om software te installeren of te verwijderen. Gebruik het pakkettenbeheerprogramma "Synaptic" of gebruik "sudo apt-get install -f" in een terminalvenster om eerst dit probleem te verhelpen."
kreeg.

Heb bovenstaande code sudo apt-get install -fingevoerd, en na allemaal testjes enzo, kreeg ik de vraag of ik door wou gaan ja of te nee.
J gedrukt. Daarna een MS-DOS aandoende omgeving, Blauwe achtergrond, etcetc.
Als ik vervolgens op Resetten druk, bij Terminal->Resetten krijg ik dit;

sun-java6-bin sun-java6-jre
Voorgestelde pakketten:
  binfmt-support sun-java6-plugin ia32-sun-java6-plugin sun-java6-fonts
Aanbevolen pakketten:
  gsfonts-x11
De volgende NIEUWE pakketten zullen geïnstalleerd worden:
  sun-java6-jre
De volgende pakketten zullen opgewaardeerd worden:
  sun-java6-bin
1 pakketten opgewaardeerd, 1 pakketten nieuw geïnstalleerd, 0 te verwijderen en 185 niet opgewaardeerd.
1 pakketten niet volledig geïnstalleerd of verwijderd.
Er moeten 0B/32,7MB aan archieven opgehaald worden.
Na het uitpakken zal er 93,6MB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan [J/n]? j
Voorconfigureren van pakketten...
Selecteren van voorheen niet geselecteerd pakket sun-java6-jre.
(Database inlezen ... s
dpkg: ernstige waarschuwing: bestandenlijst-bestand voor pakket
`sun-java6-bin' ontbreekt, aangenomen wordt dat het pakket geen bestanden
heeft geïnstalleerd.
90982 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Uitpakken van sun-java6-jre (uit .../sun-java6-jre_6-03-0ubuntu2_all.deb) ...
En nu doet hij vervolgens niets. (lijkt het).

What Now?

[EDIT] Ook de updates doen het (nog steeds) niet, zelfde message als voor het invoeren van sudo apt-get install -f[EDIT2] Ook externe updates als Plugins instaleren (voor bijvoorbeeld GoogleVideo of dergelijke dingen) doen het niet.
En Programma's als Frostwire kunnen  ook niet wegens
Citaat
" Het ontbreken van Sun Java"
WTF Is Goin' On?
Ikzelf weet hier vrijwel niets; Progameren komt  bij mij niet verder dan HTML en lichte CSS...
xD

Update Fout!
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/30, 18:44:52 »
Bij het installeren van Java moet je je akkoord stellen met de licentie, dit doe je via die MS-dos achtige omgeving.

Kan je de synaptic pakketbeheerder openen en probeer daar eens te update of java opnieuw te installeren

Webmeester

• Gast
Update Fout!
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/30, 19:24:51 »
Ik probeerde inderdaad bij die Dosachtige omgeving op OK te drukken, maar ik kreeg alleen de cursor die men krijgt als je wilt gaan typen. Ik kon dus niets aanklikken, ook commands als J of OK deden het niet
Iĺl try again. En bij Update Manager, ik kan niet eens erin komen, aangezien ik direct bij opstarten die foutmelding (zie quote) krijg.

Maar ik zal nog eens proberen.

[EDIT]'dit dus;

Citaat
Pakketconfiguratie                                                              

┌───────────────┤ Bezig met configureren van sun-java6-bin ├────────────────�  
 │                                                                           │  
 │     its subject matter.  It supersedes all prior or contemporaneous       ↑  
 │     oral or written communications, proposals, representations and        ▒  
 │     warranties and prevails over any conflicting or additional terms      ▒  
 │     of any quote, order, acknowledgment, or other communication           ▒  
 │     between the parties relating to its subject matter during the term    ▒  
 │     of this Agreement.  No modification of this Agreement will be         ▒  
 │     binding, unless in writing and signed by an authorized                ▒  
 │     representative of each party.                                         ▒  
 │                                                                           ▒  
 │                                                                           ▒  
 │ For inquiries please contact: Sun Microsystems, Inc., 4150 Network        ▒  
 │ Circle, Santa Clara, California 95054, U.S.A.                             ▒  
 │                                                                           ▮  
 │ DLJ v1.1                                                  27APR2006ANS    ↓  
 │                                                                              
 │                                                                          
 │                                                                           │  
 └───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
En dan kan ik dus niet op OK drukken, wel omlaag scrollen voor meer Copyright geshit.

Welk commando moet ik dan geven?

In Reset code dus dit;

Na het uitpakken zal er 93,6MB extra schijfruimte gebruikt worden.
Wilt u doorgaan [J/n]? J
Voorconfigureren van pakketten...
(Database inlezen ...
`sun-java6-jre' ontbreekt, aangenomen wordt dat het pakket geen bestanden
heeft geïnstalleerd.

`sun-java6-bin' ontbreekt, aangenomen wordt dat het pakket geen bestanden
heeft geïnstalleerd.
90982 bestanden en mappen geïnstalleerd.)
Voorbereiden om sun-java6-bin 6-03-0ubuntu2 te vervangen (door .../sun-java6-bin_6-03-0ubuntu2_i386.deb) ...
Sorry 4 Causing all that trouble:(

Toch heel erg bedankt!

Groet

Webmeester

• Gast
Update Fout!
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/30, 19:34:28 »
Of zou ik nu gewoon moeten wachten. op die laatste regel afgaand is hij bezig iets te instaleren ofzo, maar ik zie geen voortgang, niets ^o)

Webmeester

• Gast
Update Fout!
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/30, 19:43:22 »
DONE IT!
Dat hele gedoe met apt get install...Was onnodig;
Gewoon DPKG --configure -aen dan terwijl de terminal nog open staat de updates binnen halen.
Dan lukt et wel:-)

VeryVeryVeryMuch Thanks 2 all of you!
Opgelost!

Groet

Update Fout!
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/30, 19:47:23 »
als ge nog eens die overeenkomst van java krijgt, moet ge gewoon enter of het pijltje omlaag inhouden, tot hij helemaal beneden is...dan zal normaal het woordje "ok" oplichten en dan kunt ge wel op enter drukken...
maar daar zijt ge nu niet veel meer mee :)
toch goed dat het gelukt is!