Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows naast linux  (gelezen 2140 keer)

pimvismans

• Gast
Windows naast linux
« Gepost op: 2008/01/30, 14:38:50 »
hoi ik heb een vraagje, kan ik ook na dat ik nu al een tijdje ubuntu heb, windows weer naast mijn linux installeren dus een dualboot? Ik heb toch paar programma'tjes nodig van windows... Itunes bijvoorbeeld, en wil dat dus met vmware gebruiken in mijn linux, weet iemand het antwoord hier op? of een site waar dat uitgelegd staat?

dank pim

Windows naast linux
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/30, 14:43:35 »
wil je een dualboot (effectief installeren van Windows zodat je bij het opstarten moet kiezen) of eerder werken met virtualisatie (vmware --> je kan Windows draaien in een venstertje terwijl je op Ubuntu werkt. veel trager, maar handiger)

Voor de dualboot kijk eens rond op de Documentatie
Voor VMware, ga naar de site kijk eens rond achter hulppagina's instaleren via de Synaptic pakketbeheerder.

pimvismans

• Gast
Windows naast linux
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/30, 14:51:24 »
Citaat van: Q.
wil je een dualboot (effectief installeren van Windows zodat je bij het opstarten moet kiezen) of eerder werken met virtualisatie (vmware --> je kan Windows draaien in een venstertje terwijl je op Ubuntu werkt. veel trager, maar handiger)

Voor de dualboot kijk eens rond op de Documentatie
Voor VMware, ga naar de site kijk eens rond achter hulppagina's instaleren via de Synaptic pakketbeheerder.
jap ik wil dus het 2de wat wel hellaas trager is, maar dan ga ik even kijken idd, maar voor vmware moet je wel windows geinstalleerd hebben toch?

Windows naast linux
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/30, 15:12:55 »
trager? bij mij werkt het toch evensnel...behalve als ge wat zware programmas begint te draaien...

windows moet hiervoor niet aanwezig zijn op de schijf, wel zult ge windows moeten installeren in het programma zelf...
ik gebruik hiervoor virtualbox: http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads
er staat daar ook een zeer handige, uitgebreide handleiding...en als ge nog meer wilt weten, moet ge eens de zoekfunctie hier op het forum gebruiken...er is al zeer veel over gepraat...

pimvismans

• Gast
Windows naast linux
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/30, 15:22:08 »
wat gebruik je zelf? vmware of virtual box?

Windows naast linux
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/30, 15:33:15 »
Citaat van: Nunslaughter
ik gebruik hiervoor virtualbox: http://www.virtualbox.org/wiki/Downloads

Offline Tico

• Lid
Windows naast linux
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/30, 15:54:48 »
Zit nu niet op mijn ubuntubox...maar zat Virtualbox niet gewoon in Synaptic?

Windows naast linux
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/30, 16:12:52 »
Citaat van: tico
Zit nu niet op mijn ubuntubox...maar zat Virtualbox niet gewoon in Synaptic?
ja de ose editie, maar die bied geen ondersteuning voor usb en nog wat dingen...er staat een deb of een makkelijke uitleg over hoe de repo toevoegen...dus moeilijk installeren is het niet...

pimvismans

• Gast
Windows naast linux
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/30, 17:23:10 »
oke top ga ik dat eventjes doen!

Maar moet je daar dan xp met een cd in installeren?

Windows naast linux
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/30, 18:45:43 »
of als ge toevallig de iso hebt, gaat dat ook...maar dat zal wel niet denk ik :)

kijk ook eens even in de manual voor gedetailleerde uitleg...zowel voor installatie als gebruik...