Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: ubuntu en xp herkennen hd packard bell netstore niet meer.  (gelezen 904 keer)

ubuntu en xp herkennen hd packard bell netstore niet meer.
« Gepost op: 2008/01/29, 20:48:09 »
hallo,
ik wou effe ubuntu opnieuw installere maar ik had me home op me externe hd gepartitioneert.
de rest staat gewoon op interne hd.
het gaat om een packard bell netstore met usb 2.0 me laptop ondersteunt dat.
als ik vervolgens in xp home schijfbeheer start staat ie er wel bij maar geeft hij aan dat de hd op een ander os is ingesteld.
in linux kan ik hem helemaal niet vinden.
wat kan ik nu doen?
heb m,e externe hd er al uitgehaald en linux opnieuw geinstalleerd, maar het werkt niet
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm

TINUSZ

  • Gast
ubuntu en xp herkennen hd packard bell netstore niet meer.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/30, 14:19:05 »
is het misschien een mogelijk om mbv de live cd van ubuntu de partities op de externe schijf opniew in te delen.
Ik noem maar iets... Ik weet nie hoe dat gaat met externe schijven.

ubuntu en xp herkennen hd packard bell netstore niet meer.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/30, 14:35:32 »
Met Gparted Live http://gparted-livecd.tuxfamily.org/ of gparted op de Ubuntu live cd zou je je harddisk zowel intern als extern kunnen zien en eventueel herindelen of patities aanmaken etc.
Daarna kan je tijdens de installatie kiezen voor handmatig indelen van de harde schijf(en) dan kan je zelf een root maken /  en een home of een home aanwijzen /home en een swap deze 2x zo groot als wat je aan geheugen hebt. Je kan vinkjes ervoor zetten behalve voor je bestaande /home partitie, deze wordt dan niet geformatteerd en behoud je de gegevens zoals mail etc.
Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

ubuntu en xp herkennen hd packard bell netstore niet meer.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/30, 16:31:39 »
Citaat van: Gijsbert
Met Gparted Live http://gparted-livecd.tuxfamily.org/ of gparted op de Ubuntu live cd zou je je harddisk zowel intern als extern kunnen zien en eventueel herindelen of patities aanmaken etc.
Daarna kan je tijdens de installatie kiezen voor handmatig indelen van de harde schijf(en) dan kan je zelf een root maken /  en een home of een home aanwijzen /home en een swap deze 2x zo groot als wat je aan geheugen hebt. Je kan vinkjes ervoor zetten behalve voor je bestaande /home partitie, deze wordt dan niet geformatteerd en behoud je de gegevens zoals mail etc.
Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs
t is al gelukt
heb via windows schijfbeheer snel geformatteerd en nu doet e t weer
ik geef 1 tip nooit volledig formatteren met een packard bell want dan doet ie t ni meer
maa iedergeval bedankt voor de hulp
en wat mijn part: topic closed!
Ik begrijp er weer eens geen zak van. Maar da maak ni uit.. trek in een koekje:P:P

Acer aspire 3620: ubuntu hardy- Windows xp home

paradigit enforcer:
core2quad processor
nvidea geforce gtx 260
4 gig ddr2 ram
750 gb hd
22" beeldscherm