Dat die paden niet kloppen dacht ik al, maar daar moet je niet op letten,
alleen de map is interesant.
BTW mijn postje bestaat allemaal uit kleine flarden, tis een beetje warrig, geef ik toe, maar het zijn allemaal kleine dingen waar je op moet letten of moet kontroleren.
eerst ff dit.
Hier krijg ik een 404:
http://webservices.schedulesdirect.tmsdatadirect.comEn hier moet je een user- en wachtwoord ingeven anders krijg je een 401 zoals jij:
http://webservices.schedulesdirect.tmsdatadirect.com/schedulesdirect/tvlistings/xtvdServiceHoe dat in elkaar steekt snap ik niet maagoe ........
Nogmaals dat ipadres is helemaal niet interesant.
Omdat je het backend en frontend op 1 pc laat werken.
Dit is alleen maar van toepassing wanneer de backend op een andere pc op het netwerk draait.
Sja myttv......
Het heeft allemaal te maken met rechten, de rechten staan niet goed.
Zal dit proberen te verduidelijken.
In Ubuntu word geen root wachtwoord gezet.
Mooi natuurlijk maar dit kan je in diverse Desktop situatie in problemen brengen met bepaalde programma's.
Denk even aan webmin of aan samba, en nu met myttv.
De Desktop en zijn gebruikers werken met beperkte rechten, terwijl het systeem zelf eigen rechten heeft om te functioneren.
Dit moet je eigenlijk zien als de root rechten.
En dus wanneer je iets op je systeem wilt doen wat die rechten nodig heeft krijg je die tijdelijk door de opdracht met sudo te forceren.
Je bent dan tijdelijk een gebruiker met root rechten.
Zodra de sessie eindigt eindigen ook de root rechten en dus wanneer je de pc reboot zij die rechten weg en kan in dit geval de backend geen verbinding maken met de SQL data base.
Dit alles omdat je Myttv hebt geinstalleerd als gebruiker met tijdelijke rechten.
In wezen kan je dit wel doen met de frontend maar de backend moet je gewoon installeren als root.
Ditzelfde geld voor webmin en samba mysql. enz enz enz.
Als je die installeer als gebruiker werkt het niet of maar half.
Je moet echt een root wachtwoord zetten, dan in je eingen sessie via terminal inloggen met dit wachtwoord en dan pas de boel installeren.
Wat je nu nog eens kan kontroleren is of de backend gestart is voordat je de mythfilldatabase gaat draaien.
Dus eerst:
/etc/init.d/mythbackend start
of met sude, maar dan weet je zeker dat bepaalde rechten niet goed staan

nu de mythfilldatabase runnen.
sudo mythfilldatabase
checken
ps -p `cat /var/run/mythtv/mythbackend.pid`
De uitkomst zou ongeveer dit moeten zijn:
PID TTY TIME CMD
30711 ? 00:00:00 mythbackend
Met deze opdracht zorg je ervoor dat hij altijd opstart tijdens boot
rc-update add mythbackend default
het blijft een beetje moeilijk, de How To's leggen het allemaal een beetje anders uit en er zijn er duizenden van