Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bittorrent problemen  (gelezen 1648 keer)

Bonehead

• Gast
Bittorrent problemen
« Gepost op: 2008/01/28, 18:15:06 »
Sinds de installatie van Kubuntu heb ik bittorrent bestanden kunnen up- en downloaden. Enkele dagen geleden kreeg ik bij KTorrentGibbon de melding 'onderbroken' en het lukte me niet meer om te downloaden. Azureus geïnstalleerd. Bij deze cliënt krijg ik te zien: 'Fout (access denied, user limited to seeding only). Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen? Heb in ieder geval geen extra firewall geïnstalleerd.

Offline Duckie

• Lid
Bittorrent problemen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/28, 18:48:10 »
Lijkt er meer op dat je tracker je geen toestemming meer geeft om te downloaden en dat het dus niet aan je instellingen ligt.
Bij de meeste prive-trackers moet je een deelratio van minimaal 1:1 hebben. Heb je dat niet (dus zet je de torrent uit zodra jij 'm binnen hebt) dan pleeg je zogenaamd hit&run. Oplossing is dus eerst netjes te uploaden en daarna zul je pas weer kunnen downloaden.

Bittorrent problemen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/28, 18:50:52 »
of ge haalt em af van een publieke tracker, geen zever met ratios...

Offline vanadium

• Lid
Bittorrent problemen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/28, 20:08:27 »
Yep, je moet solidair zijn.

Bonehead

• Gast
Bittorrent problemen
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/28, 20:41:00 »
Bedankt voor jullie antwoorden! Ik merk dat het inderdaad aan de tracker ligt. Maar even 'seeden' dan.