Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoe ATI Driver installeren.  (gelezen 11617 keer)

PIPOOO

  • Gast
Hoe ATI Driver installeren.
« Gepost op: 2008/01/28, 16:26:01 »
Hallo,

Ik ben totaal nieuw met Linux, heb Ubuntu goed en werkend kunnen installeren. Heb op de website van AMD/ATI nieuwe drivers ontdekt om hopelijk mij laptopbeeldscherm wat beter te krijgen. Weet iemand hoe ik dit moet doen?

Bvd Bert.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe ATI Driver installeren.
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/28, 16:35:45 »
Welkom!  :-)

- zelf binnengehaalde driver weggooien
- Systeem - Beheer - Beperkt ondersteunde stuurprogramma's (Restricted drivers manager)
- volg de stappen.

Groet, Pjotr.

PIPOOO

  • Gast
Hoe ATI Driver installeren.
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/28, 18:23:31 »
Pjotr123,

bedankt voor je reactie maar de driver zoals jij die noemd heb ik al in gebruik maar vind de kwaliteit niet voldoende. Met de zelf binnengehaalde driver probeer ik dit te verbeteren echter ik weet nog niet hoe dit moet.

Vandaar de vraag.

Bvd Bert

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hoe ATI Driver installeren.
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/28, 18:35:54 »
OK. Tja, als je een driver wil installeren op die manier, dan is dat heel erg moeilijk. Je moet de kernel hercompileren en zo. Voor een Linuxbeginner is dit zeer sterk af te raden.

Ik denk dat je er meer mee opschiet, als je probeert om de prestaties van je huidige ATI-driver (die je uit de pakketbronnen van Ubuntu hebt gehaald) te verbeteren. Wellicht dat een paar instellingsveranderingen al het gewenste resultaat hebben. Daarbij kunnen we je hier wel helpen.

Dus concreet: op welke punten schiet de huidige driver tekort?

Groet, Pjotr.

PIPOOO

  • Gast
Hoe ATI Driver installeren.
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/28, 18:42:59 »
Pjotr,