Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Dual screen werkend krijgen met ATI Radeon Xpress 1250  (gelezen 1925 keer)

Offline mcgyver

  • Lid
Dual screen werkend krijgen met ATI Radeon Xpress 1250
« Gepost op: 2008/01/27, 09:57:35 »
Ik ben zo stom geweest om een Asus M2A-VM te kopen met een onboard ATI Radeon Xpress 1250 video"kaart".  (690G chipset) Ik had haast (te veel, blijkt nu). Dus dames en heren: GEEN ATI (maar dat wisten jullie al)

Ik heb nu problemen met de dualscreen instellingen. Ik gebruik de drivers die zijn meegekomen met Ubuntu. Ik wil twee aparte schermen omdat ik vaak meerdere programma's tegelijk moet kunnen bekijken.

Ik heb al wat gegoogled maar heb nog niet echt iets bruikbaars gezien. (nog niet zelf geknutseld met een how-to).

Weet iemand raad?

edit: Ik wil dus ook echt op elk scherm een ander programma open hebben staan.

Dual screen werkend krijgen met ATI Radeon Xpress 1250
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/27, 11:31:50 »
Ben zelf nog maar een beginneling in het Dual Screen gebeuren, maar misschien heb je hier iets aan.  Met Randr maakt het uiteindelijk allemaal niet veel uit welke kaart je hebt.
Om een programma op de rechtse helft van een Big Desktop te krijgen, moet je met de muis het venster erheen slepen.  Heb ik pas gisteren zelf gehoord, maar nog niet geprobeerd, want heb hier dat tweede scherm niet.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

rubenverweij

  • Gast
Dual screen werkend krijgen met ATI Radeon Xpress 1250
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/27, 11:52:11 »
Ik heb daar zelf ook problemen mee, maar met een andere kaart. (zie m'n post) Je zou deze Engelse tutorial kunnen proberen, alles wordt duidelijk beschreven. (maar voor mij werkt het niet ;-))
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Groeten,
Ruben

Offline mcgyver

  • Lid
Dual screen werkend krijgen met ATI Radeon Xpress 1250
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/27, 15:04:44 »
Dank voor jullie bijdragen, maar geen succes (wel geprobeerd)