Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met versturen mail vanaf webserver  (gelezen 511 keer)

yourdoe

• Gast
probleem met versturen mail vanaf webserver
« Gepost op: 2008/01/25, 09:52:28 »
Hallo,

Ik heb een Ubuntu webserver draaien waarvandaan webmaster mail verstuurd wordt. Deze mail komt echter niet aan bij adressen buiten het domein van mijn internet provider (dus wel bij adressen binnen het domein). Als mail programma gebruik ik postfix. Mijn domeinnaam is middels een A-record aan mijn ip adres gelinkt. Ik heb dus GEEN eigen mailserver, ik wil alleen mail versturen vanaf deze server. Mail ingesteld met relayhost = [smtp.quicknet.nl].

Wat verder nog opvalt is dat de apache error log voor iedere geopende webpagina de error "File does not exist:" bevat, met een pad naar een niet bestaande directory. Deze directory is ooit de directory van een virtual host geweest. Inmiddels heb ik geen virtual hosts meer maar kennelijk is er ergens een instelling blijven staan. Ik heb alle configuratie files afgezocht maar kan dit pad nergens meer vinden. Ook heb ik een totale upgrade van Ubuntu gedaan. De website werkt wel gewoon ok. Mogelijk heeft dit probleem te maken met het eerste probleem.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt!

yourdoe

• Gast
probleem met versturen mail vanaf webserver
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/01, 09:35:29 »
Heb het mail probleem opgelost door het afzender adres te forceren middels mail('nobody@example.com', 'the subject', 'the message', null, '-fwebmaster@example.com'); Zie http://nl2.php.net/manual/en/function.mail.php.