Sorry maar geen van alle oplossingen werkt. Er bestaat schijnbaar geen usergroup admin! En su werkt ook niet.
%admin ALL=(ALL) ALL heb ik met VISUDO bijgevoegt.
Ik vind het een beetje raar, je kan niet inloggen als root, maar kan wel ctrl-alt-del doen om daarna via de recovery console alles te wijzigen?
Ik heb een server draaien onder een oude versie van Mandrake, werkt prima, ik wou alleen overschakelen op ubuntu om meer te weten wat ik doe. Onder Mandrake had ik wel KDE enzo geinstaleerd dat scheelt je een beetje commandregels. Maar dat raad men hier schijnbaar af, wegens het systeem te zwaar te belasten?? Met Mandrake starte ik X en KDE alleen maar op om iets te wijzigen, daarna afsluiten en terug naar de command prompt! Is dat met ubuntu niet mogelijk. Kan iemand me advies geven hoe dit op te zetten a.u.b.
En hoe mijn sudo probleem op te lossen natuurlijk.
Dat laatste heb ik opgelost door een addgroup admin te doen gevolgd door adduser.
Rest nog mijn vraag hoe kan ik alles een beetje via een (grafische) interface instellen (Samba, Apache, FTP enz...) Zonder natuurlijk een trage webserver te maken. Kan je Webmin ook gebruiken, zoals bij Mandrake?
Reeds bedankt voor een antwoord(je).
Ronny.