Vrienden,
Hoera mijn wifi doet het weer. Dwz mijn Zcom WIFI dongle type XG-762N, met chipset ZyDAS werkt als een speer!
Eindelijk zal ik maar zeggen.
Wat heb ik gedaan?
Weer eens met schone PC opgestart. Schoon, dwz zonder driver geladen te hebben en zonder de dongle aangesloten.
Vervolgens met Ndiswrapper de WinXP driver geladen dwz de ZD1211BU.inf en de ZD11BUXP file in de root gezet en geladen.
Daarbij moet ik nog zeggen dat ik de ZZ1211BU.inf file heb aangepast. Met een text editor heb ik alles wat ik maar kon vinden dat bestrekking had op iets anders dan WIN-XP er uitgehaald. (dus entries voor Win98, Win ME, Win 2000 etc).
daarna de dongle aangesloten.
Ik had metteen in "netwerkinstellingen" de WIfi Icoon.
Daar via de "eigenschappen button" de gegevens ingevoerd als web, en pasword.
In de KWifi Manager die ik intussen opgestart had zag ik direct dat er een verbinding totstand kwam, het netwerk werd herkend en het accespoint weergegeven.
Local IP nr ontbrak nog.
Daarna heb ik RutilT opgestart. Daarin heb ik middels site survey nog eens gescannned en voorkeuren ingesteld.
Wat maar niet gebeurde was dat mijn local IP adres in het KWIfi manager window verscheen.
Met de IN browser geprobeerd of ik kon internetten maar dat lukte aanvankelijk niet.
Na een paar minuten, werd het local IP adres zichtbaar en gierden de bits over de wifi verbinding.
D.w.z. alles functioneerde zoals het hoorde. Prettig was dat ook de hickups van de PC verdwenen waren.
Wat ik nog moet zeggen is dat ik de dag daarvoor (na vele mislukte pogingen met Ubuntu 7.10) mijn dongle geprobeerd had op een WinXP PC en dat de dongle daar goed werkte.
Of dat iets uitmaakt weet ik niet maar het is wel toevallg dat de dongle het nu doet.
Verder kan ik nog meegeven dat het me opviel dat het wel erg lang duurde (meerdere minuten) alvorens de PC via WIFI met de router verbonden werd (ook voordat de router een local IP adress vrijgaf).
Eea betekent dus dat de Zcom dongle type XG-762N, met ZyDas chipset in het lijstje van compatibile USB dongles kan worden opgenomen.
Ik hoop dat anderen hier ook iets aan hebben want ik heb wel lang moeten tobben om het werkende te krijgen hoor!
Succes en Groeten, Ries