Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: KDE Installeren op Ubuntu zonder de menus te verpesten  (gelezen 753 keer)

KDE Installeren op Ubuntu zonder de menus te verpesten
« Gepost op: 2008/01/23, 20:22:03 »
Ik wou graag naast Gnome op mijn PC ook KDE erop zetten.
Dat is vrij makkelijk te doen via synaptic zover ik weet.
Maar vorige keren dat ik op die manier KDE op mijn computer heb gezet zitten beide menus propvol met allemaal progamams aangezien bij KDE standaard een hele hoop progamma's komen (die ik vaak zelf nieteens echt nodig heb)

Mijn vraag was dus hoe (of is het mogelijk) om KDE naast Gnome te draaien zonder dat mijn hele menu vol komt te zitten?

Anders gewoon blanco KDE met de echt hoognodige progamma's (zoals Adept enzo) als het niet anders kan...
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/23, 20:49:49 »
Je kan inderdaad Kubuntu-desktop apart installeren.  Dan verschijnen er inderdaad nogal wat programma's extra bij in de menu's van Gnome.  De enige oplossing die ik zie is dan om met "Menu's Bewerken" al die programma's één voor één aan te klikken en te verbergen.  Dat is omslachtig en vooral zeer traag, want dat bewerkingsprogramma is niet van de meest geslaagde... :(  Probeer niet om ze te verplaatsen of op een andere manier te "verwijderen, want dat draait zeker hopeloos in de soep...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/23, 20:55:00 »
Ik heb KDE inderdaad eerder apart geinstalleerd (dan KDE aankruisen in synaptic ipv Kubuntu-Desktop)
Toen zaten mijn menus echt bomvol, die had ik ook verborgen met menu's bewerken maar dat duurde echt enorm lang :(

Zijn er geen andere oplossingen?
Anders ga ik morgen Kubuntu-desktop installeren (om half 11 gaat het internet er hier uit <.<) en dan kijken wat er bij komt.
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?