Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?  (gelezen 24238 keer)

Offline Bobbie

• Lid
Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #50 Gepost op: 2008/05/21, 19:30:52 »
ik heb totem-plugin-exstra van uit synaptic pakketten beheer geinstalleeerd
eerst speelde hij niet af er na werdt het filmpje afgespeeld van RTL gemist.
(Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer) laten zoeken naar totem dat pakketje totem-plugin-exstra aanvinken en en dan toepassen

Rob44

• Gast
« Reactie #51 Gepost op: 2008/05/21, 19:34:52 »
Citaat
volgens mij hetzelfde probleem

Je gaat in het videoschermpje van de rtl- site staan en dan met de rechter muisknop de optie: openen met Totemmediaplayer. Of zelf GStreamer plug-in downloaden

Bij mij werkte deze methode wel
Ik krijg dat een ander scherm dus niet de keuzes met openen.

mvg
Rob44

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #52 Gepost op: 2008/05/21, 19:44:41 »
Citaat van: Rob44
Citaat
volgens mij hetzelfde probleem

Je gaat in het videoschermpje van de rtl- site staan en dan met de rechter muisknop de optie: openen met Totemmediaplayer. Of zelf GStreamer plug-in downloaden

Bij mij werkte deze methode wel
Ik krijg dat een ander scherm dus niet de keuzes met openen.

mvg
Rob44
Klik hoe ziet jouw schermpje er dan uit?
heb je het bijvoorbeeld hier geprobeerd:
 http://www.rtl.nl/(vm=/service/gemist/home/,id_by_component)/system/video/html/components/reality/damesindedop/miMedia/2008/week21/ma21.Dames_In_De_Dop_19-05-2008.xml

de hele link even kopiëren en plakken ;-) Even een paar keer achter elkaar klikken

Rob44

• Gast
« Reactie #53 Gepost op: 2008/05/21, 19:46:57 »
Citaat van: Bobbie
ik heb totem-plugin-exstra van uit synaptic pakketten beheer geinstalleeerd
eerst speelde hij niet af er na werdt het filmpje afgespeeld van RTL gemist.
(Systeem -> Beheer -> Synaptic pakketbeheer) laten zoeken naar totem dat pakketje totem-plugin-exstra aanvinken en en dan toepassen
Ook geprobeerd maar geen enkel resultaat :(
Rob44

Rob44

• Gast
« Reactie #54 Gepost op: 2008/05/21, 20:02:14 »
Citaat
Klik hoe ziet jouw schermpje er dan uit?
heb je het bijvoorbeeld hier geprobeerd:
 http://www.rtl.nl/(vm=/service/gemist/home/,id_by_component)/system/video/html/components/reality/damesindedop/miMedia/2008/week21/ma21.Dames_In_De_Dop_19-05-2008.xml

de hele link even kopiëren en plakken ;-) Even een paar keer achter elkaar klikken
Dit gaf hetzelfde resultaat nl:

MPlayer plug-in
embedded video for mozilla
connecting to server cache.rtl.nl[217.118.160.66]:80.....

Als ik rechts klik op het scherm krijg ik een keuze menu met:
Afspelen
Pauze
Stop
Toon knoppen
Beeldvullend
Url openen
Opslaan als home/XXXX/1500.wvx
Configureren

Met configureren krijg ik de Mplayer plug-in instellingen.
Waar ik ook van alles geprobeerd heb.
mvg
Rob44

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #55 Gepost op: 2008/05/21, 20:13:48 »
Hoi Rob, ik ben maar een newbie in de Ubuntu wereld maar volgens mij heb je Mplayer geïnstalleerd en daarom heb je volgens mij ook een ander schermpje. Misschien moet je eerst Mplayer  deïnstalleren zodat Totem de taak in je browser kan overnemen.

ps. je zou ook nog kunnen overwegen Ubuntu compleet nieuw te installeren. Om vervolgens helemaal met een schone lei te beginnen

Rob44

• Gast
« Reactie #56 Gepost op: 2008/05/21, 20:38:23 »
Citaat
Hoi Rob, ik ben maar een newbie in de Ubuntu wereld maar volgens mij heb je Mplayer geïnstalleerd en daarom heb je volgens mij ook een ander schermpje. Misschien moet je eerst Mplayer  deïnstalleren zodat Totem de taak in je browser kan overnemen.

ps. je zou ook nog kunnen overwegen Ubuntu compleet nieuw te installeren. Om vervolgens helemaal met een schone lei te beginnen
Ik heb de Mplayer plugin gedeinstalleerd en totem plugin geinstalleerd en inderdaad kreeg ik beeld. Maar bij het installeren gaf men aan dat ik nu met een oudere configuraties bezig was dat problemen kon geven in de toekomst.:(  Dus ik zet alles weer terug en dan maar geen "uitzending gemist".

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #57 Gepost op: 2008/05/21, 20:53:23 »
" en inderdaad kreeg ik beeld."

Het is dus gelukt!! Ik zou vertrouwen op de automatische updates. De plugin van Totem werkt tot nu toe bij mij perfect.

Groeten,
Rik

Rob44

• Gast
« Reactie #58 Gepost op: 2008/05/21, 20:54:40 »
Citaat
Ik heb de Mplayer plugin gedeinstalleerd en totem plugin geinstalleerd en inderdaad kreeg ik beeld. Maar bij het installeren gaf men aan dat ik nu met een oudere configuraties bezig was dat problemen kon geven in de toekomst.:(  Dus ik zet alles weer terug en dan maar geen "uitzending gemist".
Het vreemde is dat RTL gemist toch blijft werken maar met Totem.
Ik hoop wel dat andere situaties, die altijd al met Mplayer werkten, ook blijven werken.
mvg
Rob44

Offline Hanssun

• Lid
« Reactie #59 Gepost op: 2008/05/21, 21:20:26 »
bij mij pak die de stream met alle players , je moet gewoon even op het X klikken en dan op de mediakoppeling 796 wvx en hij doet het.

Gr Hans,

prlwgn

• Gast
« Reactie #60 Gepost op: 2008/05/24, 13:58:13 »
Heb ook geen problemen met rtlfilmpjes. Het werkt bij mij onder Xine.
Eerst laadt het zich op tot 50% en daarna na ff wachten begint het filmpje af te spelen

« Reactie #61 Gepost op: 2008/07/29, 21:10:27 »
Citaat van: Azalin
Citaat van: kihid
Heb even gegoogled en bij mij speelt het spulletje nu wel af ook met geluid in Hardy.

Als iemand iets kan vinden dat VLC meteen opstart zonder Mplayer dan hoor ik dat graag en ook hoe te bewerkstelligen.
In ieder geval kun je nu in Hardy op WWW.RTL.NL alles afspelen.

Suc6
Eigenlijk vrij voor de hand liggend: deinstalleer mplayer-mozilla...
Zo eenvoudig was het dus: "deinstalleer mplayer-mozilla"... en ja hoor het werkt.
Dank je Azalin.

Offline Tom

• Lid
« Reactie #62 Gepost op: 2008/07/29, 21:49:38 »
Ik doe opslaan als , en dan speel ik hem af met de VLC player ,  gaat schitterend.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Roel1963

• Lid
« Reactie #64 Gepost op: 2008/07/29, 22:13:23 »
Citaat van: cumulus007
Werkt hier gelijk. Firefox blijft wel eventjes hangen, maar dan verschijnt de nieuwslezer :)
http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtlnieuws/home/)/system/video/html/components/actueel/rtlnieuws/volledig/miMedia/2008/week31/di_1930_nieuws.avi_plain.xml
De nieuwslezer is geen probleem. Maar als ik op RTL Video een film selecteer blijft hij toch hangen...

Offline Tom

• Lid
« Reactie #66 Gepost op: 2008/07/29, 22:22:49 »
Heb net even gekeken naar die rambo 4 film speelt normaal af , en ik gebruik Mplayer plugin.
Je moet na het aanvinken van play wel eerst een tijd  wachten en dan hopla hij begint.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

« Reactie #67 Gepost op: 2008/07/29, 22:43:56 »
Werkt niet hier, Rambo 4. VLC laat alleen een waas van gekleurde blokjes zien.

Offline Allcazar

• Lid
« Reactie #68 Gepost op: 2008/07/30, 08:00:57 »
Werkt hier perfect, mooi gemaximaliseerd in een firefox window, geluid komt een beetje traag op gang, maar goed....   Totem plugin viewer.
Allcazar

Niets is volledig waar, en zelfs dat niet.