Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?  (gelezen 24242 keer)

Video's binnen rtl.nl onafspeelbaar voor het Linux-systeem?
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/12, 02:00:23 »
Ik heb een upgrade gedaan vanaf Gutsy naar hardy,
en moest in gutsy nog wat rommelen voor ik de filmpjes kon afspelen maar tegenwoordig in Hardy speelt het allemaal net zo af als in windo.

Dus ik denk dat een kale Hardy met de nieuwe FF nog wat tweakwerk nodig heeft.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline SirX

• Lid
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/13, 15:03:08 »
Welke versie heb je, en wat heb je verder aan multimedia-addons geinstalleerd? ik heb de installatietips op http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux opgevolgd.

Offline SirX

• Lid
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/15, 21:55:03 »
Vraagje aan alle mensen bij wie de video's op rtlgemist het wel doen: wat hebben jullie aanvullend geinstalleerd/gewijzigd waardoor het werkt?

Alvast bedankt!

Offline kihid

• Lid
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/16, 00:10:38 »
Heb even gegoogled en bij mij speelt het spulletje nu wel af ook met geluid in Hardy.
Hoe gedaan:

Installeer: mozplugger deze zit in de repo's
Open als root /etc/mozpluggerrc

Zoek het rijtje dat er zo uitziet:

application/x-mplayer2:*:Windows Media video
video/x-ms-asf:asf,asx:Windows Media video
video/x-ms-wm:wm:Windows Media video
video/x-ms-wmv:wmv:Windows Media video
video/x-ms-wvx:wvx:Windows Media video
video/x-ms-asf-plugin:*:Window Media video

stream noisy ignore_errors: vlc "$file"  >>>>>>>>> deze regel toevoegen
      MP_VIDEO_PLAYLIST(%.asx)
      MP_VIDEO_STREAM()
      TM_VIDEO_STREAM()

Als je nu op een link klikt start Mplayer op zoals hij normaal doet en niet afspeelt en omdat Mplayer de file niet kan afspelen start VLC op (laad deze in de cache) en begint met afspelen.

Als iemand iets kan vinden dat VLC meteen opstart zonder Mplayer dan hoor ik dat graag en ook hoe te bewerkstelligen.
In ieder geval kun je nu in Hardy op WWW.RTL.NL alles afspelen.

Suc6
OS: Lubuntu 25.10 64 bit  Registered Linux User #450631
Never trust an operating system you don't have sources for.

Jean_

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: 2008/05/16, 09:56:53 »
Ik krijg alleen filmpjes te zien als ik de link rechtstreeks aan vlc geef, verder niet.

Offline SirX

• Lid
« Reactie #30 Gepost op: 2008/05/16, 10:28:26 »
Citaat van: kihid
Heb even gegoogled en bij mij speelt het spulletje nu wel af ook met geluid in Hardy.

Suc6
Yes, thanks het werkt nu! Nu heb ik absoluut geen reden meer om MS nog geinstalleerd te laten :)

Azalin

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: 2008/05/16, 11:07:23 »
Ik kan in ieder geval bevestigen dat wanneer je geen veranderingen aan een standaard installatie van Ubuntu maakt, maar wel bijvoorbeeld alle restricted gstreamer pakket download, je geen videos op rtl.nl kan bekijken. Dit heeft inderdaad te maken met totem. Die staat standaard geïnstalleerd en is de standaard player voor filmpjes in firefox. Daar doen die rtl gemist e.d. filmpjes het allemaal niet in. Dat VLC en Mplayer daar wel mee overweg kunnne, dat wist ik dus niet en ga ik mooi vanavond meteen even proberen :) zal mijn vriendin wel leuk vinden als het gaat om GTST en meer van die rommel.
Maar met totem gaat het dus niet lukken. Dus: mplayer of vlc installeren en de plugin voor Firefox downloaden en installeren. Overigens moet je dan wel de mozilla/firefox plugin voor totem deïnstalleren! Anders zie je nog geen verschil ;-)

Offline canti

• Lid
« Reactie #32 Gepost op: 2008/05/16, 13:16:09 »
Ik heb het probleem met rtl.nl ook. Azalin bracht me op het idee om totem met bijbehorende plugin te verwijderen en kijken of het nu werkt. Het gaf geen verschil, alleen nu een scherm met die lego-blok en de tekst "click here to download plugin". Daarop aanklikken geeft geen resultaat.
Daarop herinstalleer ik totem, maar tot mijn schrik is het beruchte schermpje met lego-blok blijven bestaan. Verder kan de journaalfilmpjes opeens niet meer afspelen. Kennelijk heb ik iets teveel beschadigd waardoor ik niet meer terug kan draaien. Ik gebruik overigens Epiphany ipv Firefox. Weet iemand een afdoende oplossing hiervoor? Of Hardy opnieuw installeren?

Groetjes,
canti

prodinho

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: 2008/05/16, 13:37:19 »

Offline canti

• Lid
« Reactie #34 Gepost op: 2008/05/16, 13:55:54 »
Ik ben voorzichtig met het dowloaden van Media connectivity plugin. Ik heb daar in het verleden niet zo geweldige ervaringen mee gehad. Voordat ik totem ging verwijderen, werkte bijna alles goed, behalve rtl.nl en video's in nu.nl. Journaalberichten werkten ook goed. Na de verwijdering en herinstallatie van totem werken zelfs journaalbeelden niet meer. Ik geloof dat de oplossing ergens anders ligt en niet in media player connectivity. Ik gebruik overigens geen firefox, maar epiphany.

Ik wil daarom alles terugdraaien naar de situatie vóór de verwijdering van totem.

canti

Offline Soul-Sing

• Lid
« Reactie #35 Gepost op: 2008/05/16, 13:59:42 »
Citaat van: canti
Ik heb het probleem met rtl.nl ook. Azalin bracht me op het idee om totem met bijbehorende plugin te verwijderen en kijken of het nu werkt. Het gaf geen verschil, alleen nu een scherm met die lego-blok en de tekst "click here to download plugin". Daarop aanklikken geeft geen resultaat.
Daarop herinstalleer ik totem, maar tot mijn schrik is het beruchte schermpje met lego-blok blijven bestaan. Verder kan de journaalfilmpjes opeens niet meer afspelen. Kennelijk heb ik iets teveel beschadigd waardoor ik niet meer terug kan draaien. Ik gebruik overigens Epiphany ipv Firefox. Weet iemand een afdoende oplossing hiervoor? Of Hardy opnieuw installeren?

Groetjes,
canti
Citaat
Overigens moet je dan wel de mozilla/firefox plugin voor totem deïnstalleren! Anders zie je nog geen, etc..
hij heeft niet gezegd totem zelf te deinstalleren. is ook onverstandig en onlogisch. het gaat om de plugin.

Azalin

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: 2008/05/16, 14:00:10 »
Wanneer je totem deinstalleert deinstalleer je ook totem-mozilla (of totem-firefox, weet niet precies) ... als je totem weer in firefox wil gebruiken moet je díe nu juist weer terug installeren. Maar om een andere player te gebruiken, installeer je dus bijvoorbeeld voor mplayer het mplayer-mozilla pakket. Het is niet voldoende om alleen mplayer te installeren, je moet ook het plugin pakket voor de browser in combinatie met je player installeren. Maar inderdaad, je moet totem zélf ook niet deinstalleren, alleen de plugin voor mozilla/firefox. En een andere daar voor in de plaats installeren... zoals dus mplayer-mozilla o.i.d.

Offline canti

• Lid
« Reactie #37 Gepost op: 2008/05/16, 14:10:26 »
@leoquant: onverstandig omdat totem tot standaard van ubuntu hoort en niet zomaar verwijderd mag worden? Ik dacht dat als ik het weer herinstalleer, dat geen probleem hoeft zijn?

@azalin: al die plugins heb ik reeds geïnstalleerd. Ik heb het volgende in mijn computer staan:
gstreamer
totem-gtreamer
totem-mozilla
totem-plugin
mplayer
mozilla-mplayer
vlc
mozilla-plugin-vlc

Deze lijken me voldoende om (vrijwel) alle videobestanden in epiphany af te spelen? Toch werken veel bestanden niet meer...

canti

edit: vraag me niet hoe het kan, maar journaalbeelden werken weer!! Dit nadat ik totem-mozilla heb verwijderd. Verder spelen sommige video's van rtl.nl wel af, maar niet allemaal. Video's van nu.nl willen nog niet afspelen. Ik ben in ieder geval gelukkig dat de situatie nu weer is zoals eerst. Ik was even geschrokken dat ik samen met totem iets wezenlijks van Gnome/Ubuntu heb verwijderd.

Offline canti

• Lid
« Reactie #39 Gepost op: 2008/05/16, 14:35:52 »
Mmm, ik begrijp het. Ik zal voortaan wat voorzichter mee omgaan met standaarden van gnome/ubuntu... Bedankt voor de interessante link, leoquant.

Overigens werken sommige video's weer, inclusief de journaalbeelden, gelukkig! Alleen sommige rtl-video's en alle nu.nl video's spelen niet af

Azalin

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: 2008/05/16, 14:43:45 »
overigens zie ik meerdere video plugins ... voor zover ik weet doet er maar één het tegelijkertijd.. dus óf je installeert totem-mozilla, of je installeert mplayer-mozilla, óf vlc-mozilla, die totem-plugin ken ik overigens niet.... dat eerst veel het niet deed kwam denk ik omdat de totem-mozilla plugin óf in combinatie met totem-plugin niet lekker werkt, of dat totem zelf niet zo top werkt... totem krijgt om de een of andere reden altijd voorrang als daar de mozilla plugin voor geinstalleerd staat.. ookal heb je ook mplayer-mozilla draaien.

Offline canti

• Lid
« Reactie #41 Gepost op: 2008/05/16, 15:03:33 »
Goed. Ik merk wel even op dat pjotr in zijn http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux adviseert om zowel mozilla-plugin-vlc als mozilla-mplayer tegelijk te installeren. Ik weet niet meer of totem-mozilla reeds inbegrepen was in het installatiepakket van Hardy, maar misschien had hier een extra regel moeten staan, namelijk dat totem-mozilla gede-activeerd moet worden omdat het anders in de clinch kan komen met de andere plugins? Ik heb er verder geen verstand, hoor.

canti

Azalin

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: 2008/05/16, 15:57:48 »
Mmm, naja, dat van mij is slechts uit ervaring maar ik ga die installatie van plugins zeker eens uitproberen.

Azalin

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: 2008/05/16, 23:04:34 »
Ik heb eens wat testjes uitgvoerd en de videos doen het soms wel en soms niet in totem.. ik vermoed wel dat zowel mplayer als totem bij mij stonden te rommelen met de audio... in mplayer heb ik de audio output op alsa gezet en toen speelde het nieuws ineens wel af... gtst herhalingen enzo daar probeert hij de cache.rtl.nl site van te bereiken maar dat duurt eeuwen... terwijl wanneer ik de link naar het filmpje vanuit mplayer kopieer naar vlc, dan draait het als een trein... als ik dan mplayer-mozilla en totem-mozilla verwijder gaat hij zeuren om een plugin, terwijl die al wel geinstalleerd staat (vlc-plugin-mozilla) maar blijkbaar wil firefox toch een andere plugin hebben... en tóch kan vlc het aan, dus het lijkt er op dat mplayer en totem een mediaplayer plugin simuleren terwijl vlc dat niet doet.
Had ik nu maar MediaConnectivity, die doet het alleen niet want die support beta5 niet ...

Azalin

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: 2008/05/16, 23:14:48 »

Als iemand iets kan vinden dat VLC meteen opstart zonder Mplayer dan hoor ik dat graag en ook hoe te bewerkstelligen.

Suc6
Eigenlijk vrij voor de hand liggend: deinstalleer mplayer-mozilla...

Azalin

• Gast
« Reactie #45 Gepost op: 2008/05/16, 23:19:02 »
OK, even kort : bij mij werkt alles van rtlgemist e.d!
Wat heb ik gedaan:
totem-mozilla gedeïnstalleerd
mplayer-mozilla gedeïnstalleerd
mozilla-plugin-vlc geinstalleerd (maar die heb je dus niet nodig voor rtlgemist)
update: deze wordt volgens mij gebruikt wanneer je naar uitzendinggemist.nl gaat, daar heb ik zonder andere plugins wel embedded video... of het flash of iets anders is weet ik nog niet

mozplugger geïnstalleerd en de regels zoals eerder in deze thread aangepast in /etc/mozpluggerrc

Installeer: mozplugger deze zit in de repo's
Open als root /etc/mozpluggerrc

Zoek het rijtje dat er zo uitziet:

application/x-mplayer2:*:Windows Media video
video/x-ms-asf:asf,asx:Windows Media video
video/x-ms-wm:wm:Windows Media video
video/x-ms-wmv:wmv:Windows Media video
video/x-ms-wvx:wvx:Windows Media video
video/x-ms-asf-plugin:*:Window Media video

stream noisy ignore_errors: vlc "$file"  >>>>>>>>> deze regel toevoegen
      MP_VIDEO_PLAYLIST(%.asx)
      MP_VIDEO_STREAM()
      TM_VIDEO_STREAM()
Daarna worden dus alle embedded filmpjes wel in een externe vlc player gelaunceerd maar dan doen ze het tenminste ook. Als iemand anders het anders heeft, laat weten hoe je het zo voor elkaar hebt gekregen.

Offline markba

• Lid
    • http://markbaaijens.nl/
« Reactie #46 Gepost op: 2008/05/16, 23:35:07 »
Tsja, ben dan misschien de spreekwoordelijke uitzondering, maar bij mij werkt binnen hardy alles standaard met totem, zonder iets in te stellen als MediaPlayerConnectivity, gerommel met spelers als mplayer en vlc of met plugins.

Azalin

• Gast
« Reactie #47 Gepost op: 2008/05/17, 10:00:11 »
Ok, nu kun je mij dus weggooien. Ik heb eens wat zitten rommelen en mozplugger er uit gehaald. Nu blijkt hij het bij mij op mijn PC goed te doen... wanneer ik hem laat openen in totem (dus niet embedded doe) en bij mijn vriendin op haar PC waar helemaal geen aanpassingen (behalve de gstreamer extra's) aan gedaan zijn, daar draait het zonder enig probleem. Ik heb hier wel gemerkt dat wanneer ik iets aan het audio en de instellingen verander dat de embedded player het beter doet. Maar totem configureren dat is er helaas niet bij, niet de embedded versie in elk geval en de stand-alone versie configureren gaat nauwelijks, daar zit niets over audio en video drivers in zoals bij mplayer dat wel het geval is.

Rob44

• Gast
« Reactie #48 Gepost op: 2008/05/21, 18:30:26 »
Is er nu al een oplossing voor dit probleem? Bij mij lukt het ook niet in Hardy met FF 3b5. Als ik het probeer te openen krijg ik een scherm met de tekst:

MPlayer plug-in
embedded video for mozilla
connecting to server cache.rtl.nl[217.118.160.66]:80.....

mvg
Rob44

Offline RikRik

• Lid
« Reactie #49 Gepost op: 2008/05/21, 18:49:14 »
Citaat van: SirX
Het lukt mij ook niet om iets af te spelen van rtlgemist.nl Hoe kan ik in firefox aangeven dat vlc gebruikt moet worden voor het openen van wvx bestanden? Ik heb geprobeerd dit via die mediaplayerconnectivity plugin te doen. Die kan ik niet installeren omdat die alleen voor een oudere versie van firefox zou zijn (ik heb Hardy Heron met Firefox 3 Beta 5).

Iemand een idee?
Zie:
http://forum.ubuntu-nl.org/topic/27133     volgens mij hetzelfde probleem

Je gaat in het videoschermpje van de rtl- site staan en dan met de rechter muisknop de optie: openen met Totemmediaplayer. Of zelf GStreamer plug-in downloaden

http://www.icewalkers.com/Linux/Software/56360/GStreamer.html

Bij mij werkte deze methode wel