Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Thunderbird backuppen en migreren?  (gelezen 3097 keer)

Offline John K

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Thunderbird backuppen en migreren?
« Gepost op: 2008/01/22, 19:15:02 »
Weet iemand hoe ik Thunderbird kan backuppen voor het geval er een crash plaatsvindt of migreren naar een andere computer?

Tevens wil ik de lokatie waar de mail en alles in terrecht komt verplaatsen naar een fat32 lokatie zodat ik in Windows theunderbird en in Ubuntu Thunderbird dezelfde mappen open.

Zie uitleg; https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren

Gandyman zegt dat een antwoord op de vraag staat op http://kb.mozillazine.org/Profile Manager#Windows  staat, maar dit is een dode link.

Ik gebruik wel verschillende profiles. Met Outook was het makkelijk met het programma Osirius Bacup of Outlook Back Up.

Ik heb al op Mozilla faq gekeken maar daar staat zo'n ingewikkelde uitleg dat ik er niet goed uitkom.

Groeten John k.

Offline Ron

• Forumteam
    • r0n
    • Dwarsligger
  • Steunpunt: Ja
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/22, 19:47:23 »
Alle mail en configuratie staat in de directorie /home//.thunderbird
Dit is een verborgen directorie, dus je moet in b.v. Nautilus Ctrl-H geven.
OpenStandaard evangelist, OpenSource promotor, OpenData liefhebber.
Xubuntu gebruiker en voorstander (XFCE).
In Nederland bekend als een Dwarsligger.

Offline asilnevs

• Lid
    • jef-damen
    • Ubuntu - Video - 2012
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/22, 19:58:22 »
Hier heb ik ook een aanpassing gedaan zodat alle mails op een Fat32 partitie staan.
Instelling is hier te vinden: Bewerken - Accountinstellingen - Lokale mappen - en dan kun je in Lokale directory de gewenste map selecteren.
Als je dan die map backupt ben je safe.
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn filmpjes met Openshot en Kdenlive gemaakt:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Offline John K

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/22, 20:30:28 »
Citaat van: asilnevs
Hier heb ik ook een aanpassing gedaan zodat alle mails op een Fat32 partitie staan.
Instelling is hier te vinden: Bewerken - Accountinstellingen - Lokale mappen - en dan kun je in Lokale directory de gewenste map selecteren.
Als je dan die map backupt ben je safe.
Het is me niet helemaal duidelijk, hoe heb je een andere map aangemaakt zodat Thunderbird deze kan vinden? Wat maak ik aan in deze map?

John

Offline Ivan1986

• Lid
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/22, 20:46:09 »
Misschien maken ze jou het weer eens moelijk :D

wil je een backup van je mails ga je gewoon naat je home-directory(  /home//.thunderbird  ) en daar druk je CTRL-H . Dan verschijnen alle verborgen mappen (dat zijn de mappen met een punt voor hun naam)
Kopiƫer je deze map dan heb je alle mails die erin zitten. en ik denk zelfs al je configuraties ook.

Wat asilnevs bedoelt is: hij heeft de standaard map op een andere partitie gezet zodat je bij het terug instaleren van ubuntu geen reking moet houden met je mails.

snappie???

veel geluk ermee
Ivan

Offline John K

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/22, 20:52:09 »
Hoe zet je het dan weer terug (of op een ander computer)?

En hoe maak je een map op een andere lokatie? Gewoon een map Mail maken en dan de lokal Directory daarheen verwijzen onder Thunderbird?

Groeten en alvast bedankt,

John

Offline Ivan1986

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/22, 20:53:13 »
het makkelijkste is gewoon de map .thunderbird in je nieuwe home-directory te plakken. pas wel op dat je dezelfde versie van thunderbird gebruikt

Offline John K

• Lid
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/22, 20:58:11 »
Dat klinkt makkelijk. Het probleem is dat ik verschillende profiles heb. Ik denk haast dat ik dan eerst de profiles moet aanmaken d.m.v proflle manager en dan de nieuwe profiles met de oude profiles moet overschrijven.

John k

Offline Steven Klein Haneveld

• Lid
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/26, 14:06:34 »
Meerdere profiles? Dus meerdere gebruikers van Thunderbird met eigen instellingen?
Die hoef je niet eerst aan te maken hoor. Gewoon doen wat er gezegd is: betreffende map backuppen en eventueel terugzetten indien nodig. De profielen staan in doe map, als ik me niet vergis.

Alleen: als die verschillende gebruikers ook een eigen inlognaam in Ubuntu hebben, hebben ze elk een eigen home-map, en dus een eigen /home//.thunderbird map die gebackupt moet worden.