Nieuws:

We zijn er weer.

Na lange tijd van afwezigheid zijn we er weer  :laugh:
We hebben alle wachtwoorden gereset, je oude wachtwoord werkt niet meer.Je moet via het "wachtwoord vergeten"-linkje je wachtwoord resetten. Je krijgt hiervoor een mailtje op het adres dat je bij ons geregistreerd hebt.

De komende tijd zijn we nog druk bezig om de rest van de site op te bouwen, dus het kan zijn dat sommige onderdelen (tijdelijk) niet werken.

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding na delete partitie  (gelezen 454 keer)

Offline tryer

• Lid
  • Steunpunt: Nee
foutmelding na delete partitie
« Gepost op: 2008/01/20, 00:46:24 »
Ik heb tijdens het installeren van Ubuntu een extra homepartitie aangemaakt (tweede logisch station) die ik /home2 heb genoemd. Dit voor een backup te maken. Ik was niet tevreden met de backup, heb deze dus ge-delete met Gparted en opnieuw geformateerd in ext3.  Nu krijg ik bij het opstarten de melding: fsck died with exit status 8. filesystem check failed.  Na exit ingetypt te hebbenm startte hij daarna wel verder op.

Wat kan ik hieraan doen, dat hij normaal opstart ?

Offline Stormzoeker

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 00:52:06 »
Ik denk dat je de regel in /etc/fstab die verwijst naar /home2 even moet weghalen
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 14:25:15 »
Post hier eens je huidige /etc/fstab ("cat /etc/fstab") en de output van "sudo fdisk -l". Mogelijk is er iets fout gegaan met het herformatteren.