Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: foutmelding na delete partitie  (gelezen 681 keer)

Offline tryer

• Lid
foutmelding na delete partitie
« Gepost op: 2008/01/20, 00:46:24 »
Ik heb tijdens het installeren van Ubuntu een extra homepartitie aangemaakt (tweede logisch station) die ik /home2 heb genoemd. Dit voor een backup te maken. Ik was niet tevreden met de backup, heb deze dus ge-delete met Gparted en opnieuw geformateerd in ext3.  Nu krijg ik bij het opstarten de melding: fsck died with exit status 8. filesystem check failed.  Na exit ingetypt te hebbenm startte hij daarna wel verder op.

Wat kan ik hieraan doen, dat hij normaal opstart ?

« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/20, 00:52:06 »
Ik denk dat je de regel in /etc/fstab die verwijst naar /home2 even moet weghalen
[AMD X2 4600+] [8GB geheugen] [540 GB + 2 x 200 GB + 1 x 320 GBHD] [Kubuntu 8.10 + Vista Home Premium]

Offline vanadium

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/20, 14:25:15 »
Post hier eens je huidige /etc/fstab ("cat /etc/fstab") en de output van "sudo fdisk -l". Mogelijk is er iets fout gegaan met het herformatteren.