Dat klopt beter.
Linux is gemiddeld 40 a 45 % sneller met zijn netwerken dan Windows.
Helaas valt hier niet aan te tornen.
Echter er kunnen idd dingen (proggie's) niet goed of vloeiend werken waardoor je vertragingen oploopt.
ik ben het helemaal met iedereen eens dat op dit moment je FF goed, netjes en vlot te laten werken op het internet nogal wat omslachtig is,
En wat kennis vereist om dit goed te laten lopen, Helaas.

Dit word langzaam aan beter.
Maar vergeet niet dat je jezelf een weg baand door een WWW wat (nu nog) gericht is op Windows software.
Dit nog naast het feit dat veel website's niet goed gemaakt zijn waardoor het misschien netaan functioneerd in IE maar bijv FF er al moeite mee heeft, en de FF in Linux over zijn nek gaat.
Maagoe
Op het WWW begint het besef dat Linux een markt word ,
En de Linux community maakt steeds betere software dus we zullen elkaar redelijk snel in het midden tegen komen.
Vanaf dat moment zal het allemaal veel beter werken.
@Richard_Rahl
Al neem ik aan dat hij bedoelt, dat FF sneller is dan IE. Op zowel mijn Windows XP als mijn Vista systeem is FF véél sneller dan het veel te logge IE 7. En Opera 9 doet die twee weer in het stof bijten.
Ik nog 1 pc met Windows pro en die is getuned en daar komt geen IE7 op.

Er komt Uberhaupt geen update op anders dan wat ik zelf wil.
En wanneer ze tegen wil en dank iets achter me rug installeren, rag ik het eraf of zet een image terug.
Maagoe, dat is een strijd tussen mij en MS .....
Geloof me, als je FF en je Ubuntu een beetje onder kontrole hebt en de boel is lekker getuned loopt alles als een zonnetje en razend snel.
OP 1 DING NA>
En dat is Linux eigen, hier valt voorlopig nix aan te doen.
Altijd wanneer je in jouw sessie een proggie voor de eerste keer opstart zal het ff duren.
Wanneer je het proggie afsluit en later opnieuw opstart zal het vrijwel meteen starten.
Totdat je de pc reboot .
Dit heeft te maken met de manier waarop Linux werkt.