Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: gtk themes met qt  (gelezen 514 keer)

Rune

  • Gast
gtk themes met qt
« Gepost op: 2008/01/18, 13:47:09 »
Hoi hoi.

Vraagje.
Ik heb gnome draaien, en ben daar zeer tevreden mee, maar ik moet toegeven dat KDE hier en daar toch hele mooie applicaties heeft. (k9copy, iemand?).
Grootste nadeel van het draaien van KDE apps onder Gnome is dat het er compleet anders uitziet. Nu wil ik gnome en kde apps er hetzelfde uit hebben zien. Het probleem is echter, ik zie alleen maar een project genaamd de gtk-qt engine, en dat is een engine die voor het tekenen van de widgets de qt toolkit aanroept. Nu is dit allemaal wel leuk en aardig, maar ik wil niet voor al mijn gnome applicaties twee toolkits gebruiken. Beetje overhead, en dat staat mij tegen. Ik zoek eigenlijk iets wat het omgekeerde doet, een qt engine die voor het tekenen van de widgets de gtk toolkit aanroept, dus dat alleen de KDE apps via twee toolkits lopen en de gnome apps alleen via gtk,
Ik ben wel aan het googelen geweest, maar niet veel wijzer geworden, nu hoopte ik dat er hier iemand was die me een schop in de goede richting kon geven.

Alvast bedankt.

Offline siegi

  • Lid
gtk themes met qt
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/18, 19:00:13 »
Ik draai momenteel qtqurve dit is een thema dat zowel voor kde beschikbaar is als voor gnome. En zorgt dus voor mooie integratie.
Misschien kan je ook op een human thema zoeken op kdelook en dit installeren. En dan het programma qt3-qtconfig installeren om het thema te kunnen uitkiezen.