Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: knop voor sluiten minimalizeren en maximalizeren verdewenen  (gelezen 779 keer)

stefferke

• Gast
knop voor sluiten minimalizeren en maximalizeren verdewenen
« Gepost op: 2008/01/15, 20:02:09 »
knop voor sluiten minimalizeren en maximalizeren verdewenenµ

heb het zelf GeDeeLtElIJk kunnen op lossen(maar nog niet héél door rechter mijsknop "change background" en dan "Visual effects " en daar none dan heb ik die drie knopen terug maar ik wil "Extra " want mijn grafiche kaart kan het aan en vind de visuals mooi

kijk naar deze foto en je ziet het direct wat er bij mij weg is ben een heel tevreden ubuntu gebruiker maar het is k*t zonder die drie knoppen
en dat is bij elk programma zo.
jah kben dan juist voor school wat bezig voor een spreekbeurt

alvast bedankt

Offline Prosper

• Forumteam
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/16, 09:19:30 »
In dit draadje wordt hetzelfde probleem besproken.
Je kan Compiz terug afsluiten en dan heb je ze weer, of je kan proberen met de emerald-themes te installeren, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. :(
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

MatthijsH

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/19, 14:27:45 »
Ik heb nu ook sinds kort dit probleem. En de oplossing in het topic wat hierboven gegeven word is wel een oplossing maar dan begint het weer naar 5 minuten. Heb de hele boel ook al opnieuw geinstalleerd... Ik heb een ATI X740XL en heb restricted drivers geinstalleerd.

Gr, Matthijs.

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
  • Steunpunt: Nee
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/19, 15:31:43 »
Met een Ati kaart en de restricted drivers moet je ook het pakket xserver-xgl installeren.
Het voordeel: de desktop effects werken weer.
Het nadeel: alle 3d programma's zoals spellen en Google Earth werken stukken langzamer.

Je kan ook de desktop effects helemaal uitzetten en het pakket xserver-xgl NIET installeren.
Dan heb je ook alle knoppen weer terug, maar geen desktop effects.
De 3d programma's werken dan weer normaal en snel.

Je kan ook de restricted drivers uitzetten en het pakket xserver-xgl NIET installeren.
Dit werkt alleen niet met alle kaarten.
Voordeel: de desktop effects werken normaal en de 3d programma's ook.

MatthijsH

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/19, 15:42:46 »
Bedankt voor je antwoord.

Ik probeer net xserver-xgl te installeren maar hij stond al aangegeven als geinstalleerd. Ik ga nu even proberen wat hij zonder xserver-xgl doet.

Maar ik behoud liever wel de desktop-effects deze zijn echt mooi xD

Erg vreemd nu werkt een game waarvan ik al een paar dagen aan het proberen was ook weer.. Dus nu moet ik kiezen tussen desktop effects of dat alles goed werkt :( Echt geen andere oplossing? Zoniet gaat deze nogwel komen?