Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: docks  (gelezen 613 keer)

Charlo

• Gast
docks
« Gepost op: 2008/01/13, 14:01:06 »
In hoeverre is Ubuntu compatibel met de verschillende laptop docking stations die er op de markt zijn? Want veel van die docks hebben ingebouwde USB-hubs en een hoop andere gerepliceerde poorten (vga, lan).

Ik denk er aan van zoiets in huis te halen, lijkt me wat handiger voor lange uren op de laptop.

Offline vanadium

• Lid
  • Steunpunt: Nee
docks
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/13, 14:14:09 »
Toen ik op Ubuntu overschakelde, was ik erop voorbereid mijn docking station niet meer te gebruiken. Groot was mijn verbazing toen de docking station zonder meer werkte! Veiligheidshalve misschien je laptop meenemen naar de winkel en vragen of je mag testen.

Charlo

• Gast
docks
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/13, 14:17:26 »
Mja, testen zou goed zijn, maar veel winkels hebben maar van één bepaald type docks in huis, gewoonlijk Sony en HP/Compaq. Of ze zitten zo goed verpakt dat ze je gaan afwimpelen omdat ze geen zin hebben om daarna te gaan herpakken.

Offline siegi

• Lid
  • Steunpunt: Nee
docks
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/13, 14:22:19 »
Eigenlijk is het gewoon heel simpel, als je het niet kan testen koop je het niet.
Waarschijnlijk zal een eenmanszaak daar wel op ingaan. Maar natuurlijk bij de grote wikkels zullen ze je proberen af te wimpen.
Welke laptop is het juist?

Charlo

• Gast
docks
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/13, 14:24:45 »
Acer Aspire 5310

Eenmanszaak zal het inderdaad wel laten testen, maar 9 van de 10 hebben ze dat niet in huis. Dus eerst bestellen, en dat geeft dan ook zo'n dubbel gevoel als het niet werkt eh