Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu 7.10 En screensaver/scherm uitschakelen  (gelezen 2022 keer)

Offline Euroke0

• Lid
Ubuntu 7.10 En screensaver/scherm uitschakelen
« Gepost op: 2008/01/13, 12:51:20 »
Hoi iedereen,

Elke keer als mijn laptop (hp compaq 6720s) in screensaver of scherm uitschakelen ga, reageert ubuntu nergens meer op, lees krijg ik ubuntu niet meer "wakker". In het beste geval krijg ik het ronddraaiend wacht muisaanwijzer icoontje te  zien. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen/wat er aan de hand is?

Mvg

« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/13, 13:35:19 »
Waarschijnlijk gaat ie in slaapstand en dat levert meer problemen op.  Ga naar Systeem-->Voorkeuren-->Schermbeveiliging. Klik op de knop "Energiebeheer" en zet de schuif voor slaapstand helemaal naar rechts=nooit.  Let wel, doe dit voor de twee tabbladen "netstroom" en "accustroom".

Kijk ook eens op het eerste schermpje (dat met die knop energiebeheer) of er niet staat aangevinkt "scherm vergrendelen".  Is dit zo, vink het dan uit.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Euroke0

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/13, 14:09:15 »
Hey Prosper,

Dank je voor je reactie. Deze stonden reeds af (ik houd niet van slaapstand en stand by). Dit lost jammer genoeg wel het probleem niet op.

Mvg