Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid Kraakt heel erg  (gelezen 1189 keer)

fazii

• Gast
Geluid Kraakt heel erg
« Gepost op: 2008/01/12, 20:45:11 »
Hey mijn geluid doet het niet goed, je hoort wel wat je moet horen maar je hoort heel erg gekraak erdoorheen.
Ik ben al in sounds geweest en alles geprobeerd.
Ik weet nietmeer wat ik moet doen zou iemand me kunnen helpen.
Het licht niet aan de boxen of aan de kaart of de software.

Offline Tom4

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Geluid Kraakt heel erg
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/12, 20:46:32 »
in alsamixer je PCM lager zetten kan mischien helpen .

Offline joop905

• Lid
  • Steunpunt: Nee
Geluid Kraakt heel erg
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/12, 20:59:31 »
af en toe met VLC media player het zelfde probleem
ik hou het op de software

Piet

• Gast
Geluid Kraakt heel erg
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/12, 22:50:10 »
Inderdaad eerst even kijken of je niet gewoon iets te hoog heb staan, dus dat het kraken gewoon oversturing is.

Ik heb zelf heeeel lang zitten klooien met zo'n soort probleem in mijn server/mediacenter pc'tje. Telkens als er iets grafisch moest gebeuren (filmpje afspelen, maar ook overdreven met je vensters slepen oid) kwam er gekraak in het geluid. Werkelijk alles geprobeerd allerlei soorten driver, verschillende besturingssystemen, veel in de bios zitten rommelen met IRQ's, allemaal zonder succes. Uiteindelijk bleek dat de bios die erop zat niet goed om kon gaan met een pci videokaart, maarja het duurt even voordat je daar achter komt :p Dit was trouwens een ecs k7s5a moederbord.

Nou wil ik je niet de indruk geven dat je meteen je bios moet gaan flashen, want dat is niet zonder risico en moet je pas doen als je zeker weet dat het je laatste optie is. Maar mocht je alle andere opties geprobeerd hebben, google dan even of er wellicht andere mensen zijn die vergelijkbare problemen hebben icm met jouw hardware (moederbord, geluidskaart, videokaart)

Nogmaals, het kan heel goed zijn dat je helemaal niks hebt aan dit verhaal, maar omdat ik zelf een paar maanden heb zitten puzzelen voordat ik hier een oplossing voor vond leek het me de moeite waard om het toch even te melden.

fazii

• Gast
Re: Geluid Kraakt heel erg
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/25, 19:51:59 »
Hey om terug te komen op een heel oud onderwerp.
Met de installatie van ubuntu 8.10 is dit voorbij.
In de tussentijd niks veranderd kwa hardware ben alleen destijds weer gegaan naar windows.
En nu ben ik weer lekker bij Ubuntu.
Dus het zal wel aan de software gelegen hebben