Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: OpenOffice verwijderen/vervangen?  (gelezen 7091 keer)

wr19026

• Gast
OpenOffice verwijderen/vervangen?
« Gepost op: 2005/11/03, 17:34:02 »
Aangezien ik de Linux versie van StarOffice 8 eb wil ik dit ipv. OpenOffice gaan gebruiken. De optie Installeer Toepassingen laat me OpenOffice niet verwijderen omdat "Er zijn andere applicaties die van deze applicatie afhankelijk zijn."

Mijn vraag: wat is de beste manier om dit toch voor elkaar te krijgen?

Alvast bedankt.

« Reactie #1 Gepost op: 2005/11/04, 13:12:21 »
Gebruik de synaptic package manager (systeem -> beheer -> synaptic)

wr19026

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: 2005/11/08, 15:21:20 »
Citaat van: Dennis
Ok, dat begrijp ik. Mijn vervolgvraag is waarschijnlijk erg dom, maar aangezien ik pas net met Linux begonnen nemen jullie me het hopelijk niet kwalijk :)

Als ik OpenOffice 2 verwijder via Synaptic komt het ook niet meer via Toepassingen -> Kantoor tevoorschijn neem ik aan. Maar hoe kan ik in die lijst nu links naar StarOffice8 aanmaken?

Of andere programma's, want eigenlijk wil ik Firefox ook upgraden naar 1.5RC1.

Oftewel; hoe kan ik een toepassing die niet in de keuzelijst voorkomt toch in het dropdown menu toevoegen?

Alvast bedankt,
Wilco

« Reactie #3 Gepost op: 2005/11/08, 18:07:21 »
Citaat van: wr19026
Citaat van: Dennis
Ok, dat begrijp ik. Mijn vervolgvraag is waarschijnlijk erg dom, maar aangezien ik pas net met Linux begonnen nemen jullie me het hopelijk niet kwalijk :)

Als ik OpenOffice 2 verwijder via Synaptic komt het ook niet meer via Toepassingen -> Kantoor tevoorschijn neem ik aan. Maar hoe kan ik in die lijst nu links naar StarOffice8 aanmaken?
Via de menu editor in het menu toepassingen -> systeem
Citaat van: wr19026
Of andere programma's, want eigenlijk wil ik Firefox ook upgraden naar 1.5RC1.
Daar zou ik nog even mee wachten, er komen binnenkort Ubuntu pakketten voor.