jahaa, dat dacht ik ook... Alleen is dat niet zo. Want als ik EasyBCD opstart, krijg ik een foutmelding, dat de MBR op een schijf van een onbekend type staat. Direct al, nog voordat ik in de grafische interface zit. Vervolgens biedt hij me aan, dat te repareren, maar dat gaat niet, omdezelfde redenen.
En toen ik dat zag, ben ik gaan kijken en zag in dat de linux-partitie als actief stond aangemerkt.
Als ik dan door-redeneer, denk ik daarom dat Grub idd op de linux partitie staat, dat EasyBCD ng niet helemaal gestart is, en daarom nog niet in staat is die Linux partitie te herkennen en daarom zegt, dat het een schijf van een onbekend type is .
En toch moet er een verwijzing in de MBR zitten, want die heet niet voor niets MBR. Zo ver was ik ook.
Kijk, een besturingssysteem kan toch alleen maar starten vanaf de actieve partitie? Dan gaat' ie daar toch ook zoeken naar een MBR of zo? En als dan de Linux partitie als actief staat aangemerkt, is het vervolgens niet heel vreemd dat EasyBCD in de war raakt. Trouwens Vistabootpro ook. Het is tenslotte wel Windows.......
Ik kan het ook andersom draaien:
Ik wil een van beide kwijt, zonder data verlies. Op dit moment werkt Grub ook goed. Alleen jammer dat ik hem niet grafisch kan instellen, maar goed. Dan mag EasyBCD er dus ook af, wat mij betreft.
Groeten,
Jan