Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wel internet toegang maar geen Ubuntu of bijv. Weather Report updates  (gelezen 574 keer)

Offline MBS

  • Lid
Hallo allemaal,

Is het mogelijk in (K)Ubuntu de netwerk instellingen te resetten o.i.d.
In de /etc/network/interfaces staan verwijzingen naar mijn oude syteem, daarin was eth0 de netwerk iface, maar mijn huidige iface is eth1.
Ik heb zelf een rare situatie gecreeerd door mijn moederbord te vervangen bij een bestaande installatie en denk dat daardoor dit 'probleem' ontstaan is....;o
Nou heb ik (in interfaces) de eth0 al vervangen door eth1 maar het lijkt wel of dit totaal geen effect heeft.
Het lijkt alsof Ubuntu de oude netwerk kaart blijft zoeken maar ik lees ook wat van problemen met de Marvell Technology Group Ltd. 88E8053 chipset. Het surfen mailen e.d. gaat allemaal probleemloos.

Wie weet waar deze NOOB moet zoeken?

Nog wat extra info...
De manual update lukt wel vanuit de Konsole, via de auto update dus niet....?
Als ik in de KNetworkManager kijk staat er achter device: No active device.  Kan hierin ook niks veranderen, tabbladen zijn grijs.

Offline siegi

  • Lid
Wel internet toegang maar geen Ubuntu of bijv. Weather Report updates
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/10, 17:54:31 »
Om netwerkmanager te gebruiken mag er in /etc/network/interfaces alleen dit staan.
auto lo
iface lo inet loopback
Want als je er een interface bijzet gaat hij deze niet gebruiken omdat je die al handmatig geconfigureerd hebt.

Wel internet toegang maar geen Ubuntu of bijv. Weather Report updates
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/10, 18:12:48 »
Om je netwerk te "verversen" kan je deze commando's gebruiken misschien helpt het:
sudo /etc/init.d/networking stop
sudo /etc/init.d/networking start

met dank aan kennywest.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.