Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vensters verslepen naar ander werkblad en vloeiend sluiten  (gelezen 1921 keer)

Offline mkreijen

• Lid
Vensters verslepen naar ander werkblad en vloeiend sluiten
« Gepost op: 2008/01/08, 21:38:32 »
Ik heb 2 gebruikers aangemaakt. 1 voor mij en een voor mijn vrouw. Als mijn vrouw in logt werkt alles zoals het moet maar bij mij is er iet veranderd. Ik heb twee vragen.
1. Ik kan een venster niet meer verslepen naar het andere werkblad. Als je een Window met de linker muisknop vast pakt kon ik het voorheen al sleepend naar rechts of links, verplaatsen. Dan schoof het werkblad vanzelf op. Dit werkt bij mij niet meer.
2. Als ik op het kruisje van een venster klik, wordt mijn venster direct afgesloten. Voorheen zag ik het venster dan kleiner worden en omlaag kantelen tijdens het sluiten.
Als mijn vrouw inlogt werken bijde dingen wel goed. Heb ik onbewust iets aan de instellingen geweizigt? Kan iemand me hier mee helpen?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/08, 22:08:40 »
Ik denk dat het verschil hem zit in de desktop effecten. (compiz)
Deze kan je aan en af zetten onder systeem > voorkeuren > uiterlijk > desktop effecten.
Als je trouwens je desktop effecten wat wil aanpassen kan ik je aanraden volgend pakketje via synaptic te installeren.
compizconfig-settings-manager

Offline mkreijen

• Lid
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/08, 22:56:02 »
Ja, inderdaad. Bij mij staat Visueele effecten op ' Geen', en bij het andere account op 'Normaal'.
Maar als ik het wil veranderen krijg ik de volgende melding:
 'Desktop effects could not be enabled'
En dan blijft hij weer op 'Geen'staan.

Offline siegi

• Lid
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/08, 23:03:30 »
Ik heb eigenlijk geen idee waarom compiz op de andere gebruiker niet werkt.
Het gaat toch over dezelfde pc? Want compiz werkt niet op elke grafische kaart even goed.

johanmaes

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/08, 23:07:19 »
misschien kijken in systeem -> beheer -> beperkt ondersteunde stuurprogramma's. Zou het kunnen dat de driver voor grafische kaart voor de ene gebruiker wel gebruikt wordt en voor de andere niet?

Offline siegi

• Lid
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/08, 23:11:22 »
Citaat van: johanmaes
misschien kijken in systeem -> beheer -> beperkt ondersteunde stuurprogramma's. Zou het kunnen dat de driver voor grafische kaart voor de ene gebruiker wel gebruikt wordt en voor de andere niet?
In principe niet nee. Want de driver die moet gebruikt worden staat in een configuratiebestand /etc/X11/xorg.conf . En dat van toepassing op alle gebruikers.

Offline mkreijen

• Lid
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/08, 23:18:19 »
Even opnieuw opstarten heeft wonderen gedaan. Ik kan weer kiezen voor de visuele effecten, en alles werkt weer zoals het hoort.

Bedankt voor jullie hulp