Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine game video driver  (gelezen 484 keer)

Offline Double12

• Webteam
  • Steunpunt: Nee
Wine game video driver
« Gepost op: 2008/01/05, 11:38:44 »
Ik ben even wat gaan experimenteren met Wine. Er is tot nu toe één spel dat werkt, dat is Sports Car GT. Onder XP werkte die niet meer.
Toen ik nog Windows 98 gebruikte (op dezelfde pc als waar ik nu Xubuntu op draai), kon ik in het opstartmenu van het spel altijd kiezen of ik de grafische kaart of software als video driver wilde gebruiken. De grafische kaart werkte altijd een stuk sneller, want die gebruikte zijn eigen geheugen.
Nu ik het spel onder Wine draai, kan ik alleen nog maar software kiezen en niet meer de grafische kaart.

Moet ik hiervoor iets in Wine instellen of moet ik drivers gaan installeren? Zo ja, hoe doe ik dat?

Ik gebruik een ATI 3D Rage Pro (AGP) met 8 MB geheugen.
Dat lijkt weinig, maar onder Win98 deed dit spel het gewoon daarmee.

Offline Prosper

• Forumteam
Wine game video driver
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/06, 08:21:09 »
Ik heb weinig ervaring met wine, maar je stelt volgens mij een hypothetische vraag.  Als je enkel de keuze hebt "software" dan kies je die.  Zie dan eerst of het werkt en hoe het programma verder reageert.  Geef daarna je opmerkingen over eventueel "raar" of afwijkend gedrag.  ;)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Dominique Ramaekers

• Lid
Wine game video driver
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/06, 09:26:52 »
In wine kan je geen drivers installeren toch zeker niet die van de grafische kaart.

Spelletjes die werken met DirectX hebben meer kans op slagen gezien wine DirectX 9 ondersteund.

voor meer weetjes zie hier: http://wiki.winehq.org/FAQ#head-fbaa851e07d7484640cc10b6d0c48abc741260b2