Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Goede wireless netwerkkaart voor Ubuntu PC  (gelezen 3550 keer)

NaturalMystic

  • Gast
Goede wireless netwerkkaart voor Ubuntu PC
« Gepost op: 2008/01/04, 20:37:11 »
Ik heb net Ubuntu geinstalleerd op mijn desktop PC en het draait prima.
Nu heb ik een netwerkkaart uitgezocht (Sitecom wireless mimo-XR WL-151), maar lees net ergens dat hier geen linuxdrivers voor zijn. Iemand hier had dezelfde kaart aangeschaft. Ik ga dus terug naar de winkel. Nou koos ik deze kaart juist omdat ie een goede ontvangst schijnt te hebben (drie antennes). Dat heb ik echt nodig vanwege: router in meterkast op begane grond, PC op de eerste verdieping, maar beton/standaard nieuwbouw woning met alleen trapgat als enige doorgang naar boven.

Welke netwerkkaart zouden jullie mij aanbevelen die ook een goede ontvangst heeft, waar ik wel linux drivers voor kan vinden?

Onderstaande link ken ik, maar ik zou echt niet weten welke kaart ik moet kiezen (zie door de bomen het bos niet)
http://linux-wless.passys.nl/query_alles.php?

Alvast bedankt.


Offline mcgyver

  • Lid
Goede wireless netwerkkaart voor Ubuntu PC
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/05, 09:57:29 »
Citaat van: siegi
https://help.ubuntu.com/community/WifiDocs/WirelessCardsSupported
Sweex met een atheros chipset doet het prima. Ik heb de Sweex wl-052. Raad het je sterk aan. Nog spotgoedkoop op de marktplaats ook.

NaturalMystic

  • Gast
Goede wireless netwerkkaart voor Ubuntu PC
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/06, 13:28:01 »
Hi Siegi en McGyver
Dank voor jullie input. Ik overweeg de Sweex WL-052 te halen bij mediamarkt (hopelijk hebben ze het nog). Zoniet dan kan ik nog altijd de lijst van Siegi checken.
Vroeg me nog wel af hoe de ervaring met het ontvangst van de Sweex WL052 is.
Thanx

DFreeze

  • Gast
Goede wireless netwerkkaart voor Ubuntu PC
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/09, 13:11:52 »
He, NaturalMystic, ik heb zelf een MIMO wireless kaart gekocht van Edimax voor net geen 20 euro. Goede ontvangst, drivers (ralink) zitten standaard in de distributie, dus inpluggen en gaan!

Offline ub_novice

  • Lid
Goede wireless netwerkkaart voor Ubuntu PC
« Reactie #5 Gepost op: 2008/04/12, 20:02:36 »
DFreeze, wat is het type nummer van die edimax kaart en waar te koop voor € 20?
Alvast dank voor de info.
Toshiba NB305, Ubuntu Netbook Remix 9.10

Offline mcgyver

  • Lid
Goede wireless netwerkkaart voor Ubuntu PC
« Reactie #6 Gepost op: 2008/04/12, 20:30:46 »
Citaat van: NaturalMystic
Hi Siegi en McGyver
Dank voor jullie input. Ik overweeg de Sweex WL-052 te halen bij mediamarkt (hopelijk hebben ze het nog). Zoniet dan kan ik nog altijd de lijst van Siegi checken.
Vroeg me nog wel af hoe de ervaring met het ontvangst van de Sweex WL052 is.
Thanx
Prima. Zit je op dezelfde verdieping of hoger? Ik heb goed bereik op zolder. De modem/router staat beneden in de meterkast.