Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Importeren van OE naar Evolution  (gelezen 984 keer)

Mulimans

  • Gast
Importeren van OE naar Evolution
« Gepost op: 2008/01/04, 16:19:36 »
Weet een van jullie misschien of Evolution reeds in staat is uit Outlook Express te importeren, of zou het nog steeds op deze manier moeten?
http://www.howtoforge.com/importing_outlook_express_into_thunderbird_evolution

In het laatste geval, vraag ik mij het volgende af:
In de handleiding wordt gevraagd als eerste stap Thunderbird in Windows te installeren en op het Widows-systeem vervolgens de bestanden al te importeren naar Thunderbird.
Zou hetzelfde resultaat ook bereikt kunnen worden door de OE-bestanden eerst te backuppen naar een CD (+andere belangrijke bestanden), vervolgens Windows verwijderen en Ubuntu te installeren, daarna Thunderbird te installeren (in Linux dus) en vervolgens dus de OE-bestanden vanaf de CD te importeren?

En als dit werkt zou ik de OE-bestanden dan ook i.p.v. op een CD naar een in fat32 geformateerde aparte HD kunnen copieeren en uiteindelijk deze dan vanaf de Linux-partitie in Thunderbird importeren?

Importeren van OE naar Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/05, 17:28:59 »
Probeer het eens? Dan leer je ons nog iets bij...

Je laat het maar weten ;)

Mulimans

  • Gast
Importeren van OE naar Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/05, 18:29:10 »
Nee sorry, liever niet. Straks werkt het niet en dan is de betreffende persoon de emailberichten 'kwijt'.
De optie van eerst op Windows Thunderbird installeren volg ik liever niet met een systeem dat om de haverklap blue screens vertoont. En een dual boot wil ik ook niet, zonde van de schijf-ruimte.

Offline Dave

  • Lid
Importeren van OE naar Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/05, 19:23:59 »
Volgens mij moet je toch met de windows versie van Thunderbird die OE mail importeren.
Daarna zet je ze in de linux versie of in Evolution.

Offline Bobbie

  • Lid
Importeren van OE naar Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/05, 22:23:04 »
Zie ook https://help.ubuntu.com/community/Wiki/MailImporteren                                           .

Gr