Nieuws:

Ubuntu-NL weer online!

Na een periode van technische problemen en een overbelaste server zijn we eindelijk weer bereikbaar.
Samen met Hobbynet, onze sponsor en hostingpartner, hebben we een oplossing gevonden zodat alles weer soepel draait.

Bedankt voor jullie geduld en begrip. We hopen nu weer verder te gaan waar we gebleven waren.

Het team van Ubuntu-NL

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .rar Opent niet! ?  (gelezen 2149 keer)

VIPJeff

• Gast
.rar Opent niet! ?
« Gepost op: 2008/01/04, 00:36:14 »
Beste Members,

Hier nogmaals de hulp zoekende Jeff! :P

Ik ben nu bezig met het downloaden van muziek (alles is eraf)
En ik heb nu 3 albums gedownload. Alleen zodra ik een .rar wil openen, krijg ik deze fout:

Could not open "MOH_XXIV_by_DJ_Incredible.part1.rar"

Archive type not supported.

Hulp gezocht! :O

Jeff

Ralphius

• Gast
.rar Opent niet! ?
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/04, 00:43:29 »
op zo een .rar bestand rechts klikken en in een snelmenuutje zal je zien staan "hier uitpakken", dat kan al naar gelang de grootte van het bestand wel een tijdje duren maar dan krijg je het eigenlijk mapje te zien....

trouwens je .rar bestands blijft intakt.. je kan het voor opslag best bewaren (ster gecompimeerd)

VIPJeff

• Gast
.rar Opent niet! ?
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/04, 00:50:19 »
En dan heb ik nog een vraag.. Ik heb nu Mecury Messenger.DEB gedownload.
Deze heb ik dan uitgevoerd enz.. Maar waar zet hij hem dan neer en hoe kan ik hem gebruiken? :S

VIPJeff

• Gast
.rar Opent niet! ?
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/04, 00:58:08 »
P.S: Dat uitpakken werkt nog niet als ik het doe op de manier wat je vertelt hebt..

.rar Opent niet! ?
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/04, 01:01:10 »
Mercury Messenger... Iets met Internet ?  Kijk dan onder Toepassingen-->Internet.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Valeeva

• Gast
.rar Opent niet! ?
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/04, 01:01:21 »
Je moet eerst nog wat installeren zodat rar bestanden juist herkent worden. Volgens mij ging het zo:
sudo apt-get install rar unrar

Offline Johan van Dijk

• Administrator
    • johanvandijk
.rar Opent niet! ?
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/04, 01:04:34 »
Die pakketten (rar en unrar) kan je ook gewoon via synaptic installeren.
Even zoeken op rar en je hebt ze zo gevonden.

.rar Opent niet! ?
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/04, 01:07:33 »
Om te extraheren: In Synaptic zoeken naar "unrar" (zoeken op naam) Je kan kiezen voor de vrije of de niet-vrije versie...

Edit: wat typ ik toch weer traag...
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

VIPJeff

• Gast
.rar Opent niet! ?
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/04, 01:13:58 »
Die synaptic ofzo is al geinstalleerd.. En nog blijft hij die fout geven..

.rar Opent niet! ?
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/04, 01:16:29 »
Synaptic is de naam van het programma waarmee je nieuwe programma's installeert (pakketten noemen we dat);
Ga naar Systeem-->Beheer-->Synaptic(Pakkettenbeheer) en geef dan de zoekterm "rar" in (kies voor zoeken op naam)

VIPJeff

• Gast
.rar Opent niet! ?
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/04, 01:20:09 »
En als ik dat gedaan heb?

Offline Remco

• Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
.rar Opent niet! ?
« Reactie #11 Gepost op: 2008/01/04, 01:20:59 »
Beste VIPJeff,

Linux, dus ook Ubuntu, is geen Windows. Niet beter, niet slechter maar het werkt anders. Dus moet je je windows denkwijze aan de kant zetten. Lees eerst eens de documentatie door en stap voor stap leer je hoe het werkt. Uiteindelijk zie je dat het allemaal wat logischer is maar geef het tijd en investeer er tijd in. dan komt het allemaal goed.

documentatie: http://www.ubuntu-nl.org/documentatie/

.rar Opent niet! ?
« Reactie #12 Gepost op: 2008/01/04, 01:21:36 »
Klikken op het vakje voor de naam van het proramma dat je wil, bvb rar en kiezen voor "markeren voor installatie".  Doe dat ook voor "unrar".  Klik daarna op "Toepassen"

VIPJeff

• Gast
.rar Opent niet! ?
« Reactie #13 Gepost op: 2008/01/04, 01:24:16 »
Citaat van: Prosper
Klikken op het vakje voor de naam van het proramma dat je wil, bvb rar en kiezen voor "markeren voor installatie".  Doe dat ook voor "unrar".  Klik daarna op "Toepassen"
Hij werkt weer.. Bedankt maar weer :D