Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HTML naar PDF  (gelezen 1128 keer)

Eider

• Gast
HTML naar PDF
« Gepost op: 2007/12/31, 17:01:36 »
Ik ben op zoek naar een programma om een HTML pagina met CSS en afbeeldingen om te zetten in PDF formaat.

Weet iemand hier een gratis programma'tje voor dat werkt onder Ubuntu?

Offline reekje

• Lid
    • http://www.reekje.nl
HTML naar PDF
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/31, 21:01:39 »
Je kan hatml in openoffice openen.
rechts klikken op bestand=> openen met amdere ablicatie=> openoffice.org wortprocessor.
In openoffice.org:  bestand=>exporteren als pdf
Dan de bestandsnaam eventueel aan passen en de juiste map kiezen, en walla je html is een pdf.

reekje

HTML naar PDF
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/01, 00:47:23 »
Het hangt er zo van af wat Eider juist wil.  Als hij de pagina wil zien in pdf zoals die in de browser weergegeven wordt, dan heb ik niet zo direct een oplossing.  De methode van Reekje geeft een soort preview, maar het style sheet wordt niet gekoppeld, zodat er geen achtergronden en zo zijn...
Als het echter de bedoeling is om de code in pdf te krijgen, dan moet het wel lukken. :)
Ik ga zo dadelijk eens proberen met een simpele teksteditor (gedit of zo) en dan opslaan met een .txt extensie of zo. Vervolgens importeren in OO en exporteren als pdf.  wordt vervolgd.

Edit: werkt dus ook niet: OO herkent het nog altijd als een HTML-document.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Eider

• Gast
HTML naar PDF
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/01, 10:21:24 »
Mijn bedoeling is dat het in pdf komt op a4 formaat.
De pagina die ik wil opslaan heeft een vaste breedte.

Als de stylesheet niet gekopiƫerd wordt heb ik er niet zo veel aan aangezien er stukjes code instaan met syntaxhighlighting wat het een beetje overzichtelijk houdt :).

Offline anko

• Lid
HTML naar PDF
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/01, 11:00:24 »
Wil je de getoonde pagina of de achterliggende code in pdf?
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline vanadium

• Lid
HTML naar PDF
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/01, 12:35:53 »
Openen in Browser en printen naar PDF lijkt mij hier de aangewezen weg.

HTML naar PDF
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/01, 12:37:32 »
@Eider

Uit je vorige bijdrage, waarin je het over gekleurde syntaxhighlighting hebt, begrijp ik dat je dus de achterliggende code wil...  We zullen je helpen zoeken... :)
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Eider

• Gast
HTML naar PDF
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/01, 12:52:06 »
Deze pagina wil ik in pdf zetten:
http://poignantguide.net/ruby/chapter-3.html

dat is al eens door iemand gedaan maar daar is de overgang naar de volgende pagina met marges enzo erg slecht gedaan.