Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: deb maken  (gelezen 484 keer)

Offline Nunslaughter

  • Lid
    • timovwb
  • Steunpunt: Nee
deb maken
« Gepost op: 2007/12/31, 16:29:14 »
ik heb hier wel al wat over gevonden...oa op dit forum...alsook 2 grafische deb builders...maar alles gaat ervan uit dat ge een source tarbal hebt...
nu, ik heb gewoon een python script met een glade gui file een read me en een png...hoe kan ik hier een debje van maken zodat het ook in het menu komt te staan, en alle vier de files op de juiste plaats?

Offline AptlyNamed

  • Lid
  • Steunpunt: Nee
deb maken
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/31, 18:51:24 »
Het kan met checkinstall. Maar als je het echt netjes wilt doen dan heb je andere tools nodig.  Hier wordt dat uitgelegd:
http://showmedo.com/videos/video?name=linuxJensMakingDeb&fromSeriesID=37

Offline Nunslaughter

  • Lid
    • timovwb
  • Steunpunt: Nee
deb maken
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/01, 16:06:55 »
bedankt, die videotutorial is best handig!
ik zit alleen wat vast na een tijdje...ik moet mijn rules bestand aanpassen, maar weet niet goed waar ik mijn bestandjes moet zetten...
weet iemand een site waar de locaties staan uitgelegd?
mijn .py bestand zet ik in /usr/bin
maar waar zet ik een readme? de glade file en het pictogram?

ook in de control file moet ik een sectie ingeven...in het voorbeeld is het een spel, maar ik het een programma dat denk ik het beste in systeemgereedschappen komt te staan...wat moet ik hier dan invullen?

vanuit de tutorial:
Citaat
section: The section to organize your program into (game, office, ..)