Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Bureaublad  (gelezen 1228 keer)

exploo

• Gast
Bureaublad
« Gepost op: 2007/12/29, 17:43:08 »
Hallo,

Ik heb een probleempje
Op de computer van mijn moeder staat plotseling de hele inhoud van de persoonlijke map op het bureaublad. En als ik iets op het bureaublad verwijder dan verdwijnt het ook uit de persoonlijke map.

Bij persoonlijke map staat nu ook een klein bureaublad tekentje rechts bovenaan in het icoon. En in de persoonlijke map is geen map bureaublad meer aanwezig

Hoe kan ik dit weer terug veranderen. Zodat de inhoud van de persoonlijke map niet op het bureaublad staat?

Bij voorbaat dank

Arjan Hunneman

Offline SWAT

• Administrator
Bureaublad
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/29, 19:27:06 »
Wat heb je gedaan, dat het zo gekomen is?

Eider

• Gast
Bureaublad
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/29, 19:42:24 »
Staat er in de persoonlijke map nog een mapje "Bureaublad"?

Bureaublad
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/29, 19:47:43 »
Volgens mij moet je de inhoud van de map: Bureaublad knippen of kopieren naar één map hoger (die met de gebruikersnaam) De bestanden staan dan weer onder Persoonlijk map.

Offline Duckie

• Lid
Bureaublad
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/29, 20:28:02 »
Ik weet wel dat er in gconf-editor een instelling zit waarmee je je Bureaublad als persoonlijke map kunt gebruiken.
Misschien dat je dat daar weer terug kunt zetten ook.

edit:
Nog even gekeken en die optie staat bij:
apps>nautilus>preferences
Daar kun je een vinkje zetten bij "desktop_is_homedir", en weghalen ook neem ik aan.
gconf-editor kun je overigens opstarten door "gconf-editor" in een terminal te tikken.
Gebruik hierbij geen sudo.

exploo

• Gast
Bureaublad
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/30, 13:07:26 »
Bedankt voor de snelle reacties maar het probleem is nog niet opgelost

Ik weet niet hoe het zo gekomen is. Iemand zal wel wat gedaan hebben maar wat precies dat weet niemand.

In de persoonlijke map stond geen map bureaublad meer. Ik heb er wel weer een aangemaakt. Maar dit heeft weinig effect.

Er is dus geen map bureaublad meer...

Ik heb even gekeken bij gconf-editor. Maar hier staat het vinkje nog steeds uit.

Maar is het niet ergens mogelijk een map aan te wijzen die gebruikt moet worden als desktop? Want bij de persoonlijke map staat nu een klein desktop tekentje:
Net zo als in deze afbeelding bij de map Desktop (let niet op de pijlen en het overige)

exploo

• Gast
Bureaublad
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/09, 18:30:48 »
Ik ben er niet achter gekomen wat het nu precies is maar ik heb ubuntu gewoon opnieuw geinstalleerd. En toen was het in ieder geval verhopen. Het probleem is wel account gebonden want bij een andere account was alles nog gewoon goed.