Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mplayer plugin speelt niet af  (gelezen 2693 keer)

Offline canti

  • Lid
mplayer plugin speelt niet af
« Gepost op: 2007/12/29, 09:13:53 »
Ik heb aan de hand van de Nederlandstalige documentatie mbt multimedia players (zie https://wiki.ubuntu.com/OntwerpDocument … allerennew) een aantal commando's uitgevoerd. Nu blijkt dat mplayer plugin video's niet afspeelt. Ik zie wel eerst snel achter elkaar aantal termen als "connecting", "installing", en "connected", maar meteen na dat laatste woord stopt de mplayer plugin en verschijnt het woord "gestopt".

Heeft iemand enig idee hoe dat komt? Het zou mooi zijn als iemand een goede oplossing weet!

canti

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
mplayer plugin speelt niet af
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/29, 09:21:12 »
Heb je de mediaplayerconnectivity plugin al geïnstalleerd?
Die is te vinden op de site van Firefox.

Offline canti

  • Lid
mplayer plugin speelt niet af
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/29, 09:41:31 »
Ik heb mediaplayerconnectivity uitgeprobeerd in de site van nosjournaal. Bij item Journaal24 is er geen enkele verandering, bij item "laatste journaal" wordt mediaplayer connectivity inderdaad opgestart, maar daarbij kreeg ik de foutmelding "geen videospeler aanwezig". Misschien ligt daar de oorzaak, ondanks dat ik wel zowel totem als mplayer geïnstalleerd heb.

Overigens heb ik in het verleden sowieso al geen geweldige ervaring met mediaplayer connectivity gehad...

ubuntuer

  • Gast
mplayer plugin speelt niet af
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/29, 10:23:56 »
@canti

Ik vind connectivity  niet prettig in gebruik , daarom gebruik ik de mplayer plugin waarmee ik zowat alles kan afspelen in firefox.

Met deze mplayer plugin kan je zowat iedere stream(audio en video) afspelen.
De plugin kan je via synaptic downloaden.

Als je de mplayer plugin wil gebruiken dan wel de totem en de andere plugins verwijderen ; anders werken deze elkaar tegen.

En de mplayer plugin goed instellen; anders stopt de plugin iedere keer.(zie hieronder voor het instellen van de plugin)

Bij het afspelen met mplayer in firefox moet je rechtsklikken op het mplayer schermpje in firefox (het streamschermpje) ,configureren kiezen en dan bij de video instelling  "x11"kiezen. Dan op ok klikken en opnieuw het filmpje afspelen. Met deze instelling van Mplayer kan je haast iedere stream afsplelen. Ook kan de de cache op ongeveer 750 zetten. Dan spelen bepaalde streams beter.

Je moet ook nog het volgende installeren met behulp van de terminal.(of via synaptic)
In de terminal intypen.

sudo apt-get install w32codecs

Offline canti

  • Lid
mplayer plugin speelt niet af
« Reactie #4 Gepost op: 2007/12/29, 12:55:06 »
x11 blijkt inderdaad de oplossing te zijn. In het begin was het nog niet helemaal stabiel, soms stopt de mplayer plugin subiet, soms werkt het toch wel. Maar naarmate ik verder ging testen, is het steeds stabieler geworden. Alleen bij bijvoorbeeld item "Politiek 24 (breedband)" binnen de site van NOSjournaal wil het nog steeds niet afspelen. Misschien laat mijn beperkte geheugen c.q. videokaart het niet toe?

Overigens is totem waarschijnlijk niet de boosdoener, gezien de ervaring van o.a. siegi (zie http://forum.ubuntu-nl.org/topic/18943, daar kan je ook zien hoe ik op aanwijzingen van siegi een beperkt aantal software voor multimedia, inclusief w32codecs, heb geïnstalleerd).

Voorlopig kan ik verder met x11 als oplossing. Dank je wel, Ubuntuer! Eh, wat betekent x11 eigenlijk?

canti

ubuntuer

  • Gast
mplayer plugin speelt niet af
« Reactie #5 Gepost op: 2007/12/29, 14:14:08 »
@canti

x11 regelt de videouitvoer

Bij mij speelt de site Politiek 24 goed in mplayer.
Nu gebruik ik Dapper ; in Gutsy weet ik dat bepaalde websites die in Dapper en Feisty goed afspelen in de mplayer plugin in Gutsy niet afspelen.
Dus als je Gutsy gebruikt zou het daar mee te maken kunnen hebben.

Een goede site om de mplayer plugin te testen is onderstaande website.
Werkt de plugin bij deze site dan is de plugin goed afgesteld.
Rechts op de site staan de nieuws video's

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/home/index.xml

Zorg er ook voor dat je cache zo rond de 700 staat. Dat is op mijn pc ; op jou pc kan dat misschien anders zijn.
Je kan ook zelf een beetje experimenteren met het cache .
Als de video'  schokkerig spelen zou het met de instelling van het cache te maken kunnen hebben.
De standaard instelling is ongeveer 550
.

Offline canti

  • Lid
mplayer plugin speelt niet af
« Reactie #6 Gepost op: 2007/12/29, 14:50:50 »
RTLNieuws werkt ook hier prima, evenals Uitzendingengemist en verschillende items van NOS Journaal. Alleen Politiek 24 van de site NOS Journaal dus niet, maar dat is niet erg. Het kan aan mijn oude laptop liggen in combinatie met Gutsy? Daar heb ik 512 RAM, dus die cache is ook daarop afgestemd. Enfin, mocht het beeld wat schokkerig overkomen, dan zal ik ermee spelen.

Maar het belangrijkste is dat mplayer plugin in vrijwel alle gevallen werkt. Nogmaals dank!!

Re: mplayer plugin speelt niet af
« Reactie #7 Gepost op: 2010/02/01, 13:58:12 »
Bij mij wil het nog niet zo werken. :(

Ik probeer op SBS6 een gemiste uitzending te kijken maar op het schermpje blijft "mplayer plug-in inlezen afspeellijst" staan. Ook het x11 en het invoeren van sudo apt-get install w32codecs bracht nog geen beeld.
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)